FrankBjarne Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Husker scenen langt bak i minnet må bare prosessere den frem Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Det er vel den episoden hvor han er sperret inne i en trekasse. Han bruker et eller annet til å sprenge den opp tror jeg. Den delen vi ser i introen er når han ramler ut av kassen og akkurat klarer å klamre seg fast regner jeg med Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 du er inne på det, men det jeg lurer på er HVA han bruker, og HVORDAN han bruker det Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Han spikker seg ut med lommekniven? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Han fjerner vel en kvist i treverket. Mer kommer jeg ikke på. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Er det ikke noe fyrverkeri eller noe i kassen? Han åpner "ett fyrverkeri", tar ut litt krutt, leger det i hjørnet av kassen, tenner det med fyrstikk som han alltid har med, dekker det til med jakka si så det ikke skal sprenge resten av kassa og faller ut. Eller er jeg helt på jordet? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Mulig det er det fordi episoden jeg tenkte på ligger han i en trekiste bundet fast. Han popper ut en kvist i treverket og får hekter noe fast i noe tannhjulverk. Han er vel også på et sagverk når jeg tenker meg om... Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Er det ikke noe fyrverkeri eller noe i kassen? Han åpner "ett fyrverkeri", tar ut litt krutt, leger det i hjørnet av kassen, tenner det med fyrstikk som han alltid har med, dekker det til med jakka si så det ikke skal sprenge resten av kassa og faller ut. Eller er jeg helt på jordet? jeg godkjenner svaret ikke helt riktig med hvordan men men, han bruker glasset i klokka og bruker det som forstørrelsesglass for å tenne på fyrverkeriet Lenke til kommentar
Munty Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 I en dobbeltepisode av MacGyver prøver han å finne Den Hellige Gral. I slutten av den første av de to episodene er han fanget. Hva slags felle, og hvordan kom han seg løs? Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Er det episoden da han blir lagt på en torturbenk sak, og det svinger en øks over ham, som kommer nermere og nermere? I så fall så kom han seg ikke løs selv, men han klarte å kaste en sko på mekansimen som senker øksen, slik at han ikke blir delt i to. Deretter sovner ham, og dagen etter dukker vaskedamen opp, som slipper ham løs... Lenke til kommentar
Munty Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Er det episoden da han blir lagt på en torturbenk sak, og det svinger en øks over ham, som kommer nermere og nermere? I så fall så kom han seg ikke løs selv, men han klarte å kaste en sko på mekansimen som senker øksen, slik at han ikke blir delt i to. Deretter sovner ham, og dagen etter dukker vaskedamen opp, som slipper ham løs... Jepp, det stemmer. Mekanismen fungerte slik at det renner vann ut fra et kar og ned i en øse. Når øsa blir full, synker den ned, den svære øksa som henger over han senkes ett hakk, øsa tømmes og spretter opp igjen. Han kastet skoen sin på en kopi av et menneskehode slik at det ramlet ned i tanken og håret til dukken tettet igjen avløpet til tanken og vips, øksa synker ikke mer. Din tur. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) I dagens episode på TV2 Zebra sier MacGyver at at er en ekspert på .... Hva sier han at han er ekspert på? (Episoden er forøvrig Pirates i sesong 2, professor Ortega (fin dame) leiter om kapp med slemmingene etter sunkne skip med skatter, og ender på ei øy full av landminer.) [Den som svarer riktig forventes å lage et nytt spørsmål.] Endret 16. november 2010 av Svinks Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Tilleggsopplysninger: Mac og professor Ortega er lurt i en felle og tatt til fange av skurkene i det de prøver å oppspore en båt. Skurkene sier at de kan ha bruk for professor Ortega for å finne skatten, og antyder at de skal knerte Mac. Men Mac sier at han kan være nyttig, fordi han er ekspert i ... Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Nei, det var et litt videre område enn det. Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) "You see, i'm kinda an expert with just about everything, and I can handle all kinda machinery" Hadde egentlig svaret litt tidligere i dag, men det ble litt bortglemt midt oppi alle leksene og eksamenslesingen Endret 17. november 2010 av Borbra Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Rikttig Borbra, din tur. Det artige med den uttalelsen er at det å være ekspert i alt, er vel egentlig en selvmotsigelse. Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 I episoden hvor vår venn MacGyver og ungen hans er fanget ombord i ett lasteskip, hva og hvordan kommer de seg ut? Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 De er fanget nede i lasteplanen i båten. Mac finner så klart en høytrykksslange, fester denne på ryggen og "flyr" opp. Som en jetpack. Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 steike å fort svar og ja det er helt korrekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå