Gå til innhold

Quiztråd om MacGyver - regler i førstepost.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er i fra introen iallefall... Jeg husker at han bandt den piggtråden bak en hjullaster eller noe, og startet den, og dro opp en sperring for å hindre soldatene i å følge etter ham. Men episoden... Det var i utlandet, med typen militærpoliti, og det var ørkenland rundt omkring. Kan det ha vært ungarn?

Kan det være Thief of budapest?

Lenke til kommentar

Macgyver opplever en gang at en hel by blir truet av terrorister. Terroristene planlegger å bruke en lastebil med et våpen på til å skade byen med.

Hvilket våpen stod det på lastebilen, og hvordan klarte macgyver å redde byen?

Lenke til kommentar

Det var vel en form for EMP. Terroristene planla å ødelegge all elektronikk i hele byen. Måten MacGyver stoppet de på var å binde et tau eller vaier fra tuppen på "strålekanonen" og tilbake til resten av elektronikken på strålekanonen. Dermed ble strålekanonen kaputtski før den fikk ødelagt byen.

Right?

Lenke til kommentar

Thief of budapest er Sesong 1, episode 3.

Siden vi ikke har spørsmål lager jeg en bildequiz:

quiz1.png

Alle som har sett macgyver et par ganger kjenner igjen dette bildet fra introen. Spørsmålet er, hilken episode, og hva skjer?

Endret av ZeRKoX
Lenke til kommentar

Thief of budapest er Sesong 1, episode 3.

Siden vi ikke har spørsmål lager jeg en bildequiz:

quiz1.png

Alle som har sett macgyver et par ganger kjenner igjen dette bildet fra introen. Spørsmålet er, hilken episode, og hva skjer?

Riktig å jeg kan i samme slengen si at jeg tro det er pilottet, altså episode 1 der han bruker pistolen til å lage en slags bombe med og slå

barrolet (tror det kalles løpet på norsk?) flatt har jeg rett :)?

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Piloten. Han bruker den til å skyte seg ut fra klippen i fallskjerm for å hindre å treffe fjellet. Han slår vel litt så løpet får en mer ovalform slik at nødblusset(?) blir værende i pistolen og dermed fungerer mer som en rakett?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oioioi, hadde helt glemt at jeg hadde svart her, godt at jeg hadde feil. Våknet i natt og tenkte, "NEI! Stakkars de arme deltagerne i MacGyver-quiz tråden! De kommer aldri til å tilgi meg! Ææææææ...", kom på at jeg hadde svart her og glemt å sjekke etterpå for flere uker siden =P Fikk sove igjen though...

Det kan være Strictly Business? Helt i starten av episoden får han greie på hvor Mac skal slik at han kan stille seg opp midt i veibanen med en rakettkaster?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...