Gå til innhold

Quiztråd om MacGyver - regler i førstepost.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I en episode er et cruiseskip plantet med 3 bomber. Det er like før en storm og folka på båten kan ikke evakuere.

Hvordan er bombene beskyttet?

Hvordan kom de seg forbi denne beskyttelsen?

Hva er i sylinderne inne i bomba og hvordan stoppet de stoffet?

De tre bombene var plassert inne i noen skap, som er like vanlige elektriske skap på båter, slik at de skulle være vanskelige å oppdage. Bombene hadde en glassfront, som hadde et vakum bak seg, og et stoff, som jeg tror var fosfor, som eksploderte og dro med seg bomben i detonasjonen.

Måten de kom seg forbi dette på var å ta noen neonlys-rør, sage av enden, sette på en propp, for å ikke slippe ut neongassen. Dette røret stakk de gjennom pakningen på bomben, ledet mot fosforskåla, tippet av proppen, og sugde opp fosforet. På denne måten fikk de fosforet vekk fra bomben, og de var kommet inn i selve bomben.

Sylinderene i bomben var en syreutløser, så sylinderene var fyllet opp med en syre. Måten de kom seg forbi dette på var å nøytralisere syren med hjelp av melk og noen andre ting, som de la oppi en kremsprøyte, og fyllte i syren. Da ble den blå syren klar (logisk?), og de kunne trygt tappe vekk stoffet uten å detonere bomben.

Btw, noen som kan gjette om den episoden facinerte meg da jeg var yngre?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått lest så mye i denne tråden, så kan hende at ting her er spurt om før, men det får heller være. Oppdaget tråden for ca 10 minutter siden...

I en episode treffer MacGyver igjen en gammel "venn", som bryter seg inn hos phoenix, klatrer ned en heissjakt, går in på en lab og stjeler noe. Jeg stiller tre spørsmål:

- Hvordan kom vennen seg inn i "facilityen"?

- Hva stjal mannen?

- Hvordan kom han seg ut igjen?

Lenke til kommentar

Ikke den episoden jeg tenker på. Mannen er en person Mac kjenner, og har hatt med å gjøre før i tiden, da han en gang i tiden reddet livet til Mac. Mannen bryter seg inn, og fysisk tar noe med seg.

Tilleggsspørsmål:

- Når og hvordan ble vedkommede oppdaget?

Endret av ZeRKoX
Lenke til kommentar

Aha. Da er det den episoden med han fyren som Mac hadde hvert i militæret eller sjøforsvaret med.

- Han stjal en flaske med et stoff som het noe som Antrax.

- Tror MacGyver fant ut av at det var en fra sjøforsvaret utifra hvordan han gjorde jobben.

- Han ble oppdaget når den tidligere sjefen til marine fyren ble kontaktet hjem til ham. Han hadde satt feller i huset med laser og plastisk sprengstoff.

mer husker jeg ikke for øyeblikket

Lenke til kommentar

Du er nok inne på det ja. Jeg godkjenner svaret, og svarer på spørsmålene selv :p

- Han hang under bilen til mac gjennom sikkerhetskontrollen inn til PF

- Han stjal Anthrax

- Han skjøt en wire til en påle utenfor gjerdet til PF, og gled ut på denne

- Han ble oppdaget da han tok med seg ubeskyttet anthrax ut av laben, siden alarmen gikk...

Nytt spørsmål :p

Lenke til kommentar

Blood brothers er blitt dratt opp mange ganger i denne tråden... :p

Men, ny oppgave:

- MacGyver er på et teater der det skjer syke ting. Vennen hans får en beskjed med følgende dikt, og spørsmålet var, hvem var diktet fra?

MURDER is in the sky

UNDER the temple of

RA

DEATH awaits

ON the final

CURTAIN

Bonuspoeng til de smo forteller hva episoden handlet om... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...