Svinks Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 I episoden "blood brothers" der MacGyver reiser hjem til sin barndoms by for å treffe noen barndomsvenner og vi får vite hvordan han fikk avsmak for våpen, får vi høre at en av barndomsvennene måtte male om kjøkkenet sitt. Hvorfor? Nevn gjerne et par ingredienser som ofte finnes i et kjøkken som var medvirkende. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 I episoden "blood brothers" der MacGyver reiser hjem til sin barndoms by for å treffe noen barndomsvenner og vi får vite hvordan han fikk avsmak for våpen, får vi høre at en av barndomsvennene måtte male om kjøkkenet sitt. Hvorfor? Nevn gjerne et par ingredienser som ofte finnes i et kjøkken som var medvirkende. Hint: Eyjafjallajøkull, Mount St. Helens etc. Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Vulkanutbrudd på kjøkkenet? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Var vel noe blanding av noe bakepulver og stuff for å lage en vulkan som gikk litt over styr eller noe. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Var vel noe blanding av noe bakepulver og stuff for å lage en vulkan som gikk litt over styr eller noe. Ja, Mac lærte sønnen til en barndomsvenn å lage vulkan av bakepulver og eddik. Jeg prøvde nettopp i kjøkkenvasken, det bruste friskt, men det ble ikke akkurat noe eksplosivt utbrudd som askela vegger og tak... Skal vi si at Munty hadde det riktigste svaret og får lage neste oppgave? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Var vel noe blanding av noe bakepulver og stuff for å lage en vulkan som gikk litt over styr eller noe. Skal vi si at Munty hadde det riktigste svaret og får lage neste oppgave? Jeg stemmer for det ass! I en episode er erkefienden til MacGyver, Murdoc, mer eller mindre vennligsinnet mot MacGyver og ber om hans hjelp (etter alle gangene han har prøvd å drepe Mac, W00t?). Hva er grunnen til at Murdoc trenger hans hjelp? Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 I hans barndom lekte han og noen venner seg med en pistol. En av vennene hans ville skyte en fugl eller så, MacGyver prøvde å stoppe han. Det endte med at en av de andre vennene ble skutt. MacGyver prøvde å redde den skutte, men det var for sent. The End. Det var med en revolver, ellers riktig. Værsegod neste. Sorry, men jeg bare må.. En revolver er fremdeles en pistol. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 I en episode er erkefienden til MacGyver, Murdoc, mer eller mindre vennligsinnet mot MacGyver og ber om hans hjelp (etter alle gangene han har prøvd å drepe Mac, W00t?). Hva er grunnen til at Murdoc trenger hans hjelp? Hadde ikke Murdoc kommet på kant med "arbeidsgiveren" sin HIT (Homicice International Trust elns.)? Han ville slutte i jobben, og HITs svar var å kidnappe søsteren hans og true med å drepe henne for å få han tilbake i rekkene. Dermed søkte Murdoc hjelp hos Mac for å befri søsteren fra HIT. Men var det sant, eller var det hele et opplegg for å komme innpå Mac og kverke ham? Og er dette rett, eller er jeg på bærtur? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Helt rett, og Murdoc snakket sant om søsteren sin. Han prøvde ikke å drepe Mac. Din tur! Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Ny oppgave: Har vi noen gang sett MacGyver røyke? Hvorfor? Edit apropos forrige oppgave: Halloween Knights. Jeg må se den episoden igjen for å tro at Murdoc ikke prøvde å drepe Mac i den episoden. Skulle tro det var i hans natur å angripe, uansett om det var planlagt eller ikke. Endret 25. mai 2010 av Svinks Lenke til kommentar
Munty Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Dette var jo litt episk... Endret 25. mai 2010 av Munty Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 ^Ja, det er vel løsningen også. Svinks: Han fanger jo Mac i et bur på starten av episoden, så han har jo sånn mulighet. De kommer vel til den avtalen med at Murdoc skal melde seg om han hjelper å befri søsteren. Overholder han det? Nope. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Ja, MacGyver røkte (og hosta og lagde grimaser) for å se lasersensorer - Svaret til Munty godkjennes. Det var pilotepisoden jeg tenkte på, men han kan kanskje ha gjort det flere ganger? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Akkurat nå kunne jeg tenke meg å vri hodet litt med noen MacGyver-spørsmål, hvor er du Munty? Vi er glade i deg vettu! Lenke til kommentar
Munty Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Akkurat nå kunne jeg tenke meg å vri hodet litt med noen MacGyver-spørsmål, hvor er du Munty? Vi er glade i deg vettu! Godt å høre! Her er en ny nøtt: I en episode blir MacGyver forgiftet. Med hva og hvordan får han tak i motgiften til slutt? Endret 28. mai 2010 av Munty Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Om det er episoden jeg tror du tenker på er det vel episoden der han blir forgiftet og får en frist til å gi badguysa noe informasjon som vel er gjemt i en lyktestolpe på en parkeringsplass. Eisoden handler om MacGyver og jenta han får hjelp av etter at han i starten av episoden hjalp henne med å bedre fiskelykken. Selve motgiften får han vel tak i ved å kvitte seg med vaktene og bruke noen tønner med en utløsemekanisme i det fyren med motgiften kommer ut i gangen. Så mister han den ned i en rist men får den opp ved å bruke en jernstang som han gjør magnestisk ved å slå den på en brannhydrant? Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) ååh, husker jeg så den episoden for en del år tilbake! Var sikker på at jeg hadde sett alle Macgyver-episodene... men så plutselig, gikk akkurat den episoden på TV2! Kommer ikke på hvordan han fikk tak i motgiften, men mener det var noe med en båt... Var i hvertfall ved en sjø/elv tror jeg... Eller er jeg HELT på villspor nå ? Edit: Bruno har vel svaret... men hadde da i hvertfall rett på at handlingen (deler av den) foregikk ved ett vann Endret 28. mai 2010 av tjotr Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Mm, Bruno har rett. Mac klarer imidlertid bare å rømme ved bruk av en fjærmadrass og vannsøl i det elektriske systemet, han får ikke tak i motgiften. Husker tønnene jeg også, men ikke helt hvor de kommer inn i bildet. Motgiften kaster badguyen ned i en rist når han skjønner at spillet er over og politiet er på vei helt mot slutten av episoden. Eller? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Det er riktig som Bruno sier, og fortsettelsen til Teddy. Din tur Bruno! Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Huff, litt dårlig fantasi, men får prøve. I episoden der Phoenix foundation rehabiliterer overarbeidede ansatte er det i tillegg til MacGyver 4 personer med på tur. Beskriv utseendet til disse fire. Det kan være så enkelt som; "Svart mann, kraftig med et smil på lur" som i dette tilfellet er en av ansatte politifolkenene som jobber med Pete for å fange rømlingene i samme episoden. Vil gjerne ha tilbakemelding på oppgaven, fikk endel ideer i samme sjanger eller evt. hvor jeg beskriver en karakter og dere gjetter navn. Endret 30. mai 2010 av bruno99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå