Gå til innhold

Quiztråd om MacGyver - regler i førstepost.

Anbefalte innlegg

Pottene var fulle av narkotikaen til den korrupte politimannen Antonnez og en kompanjong. Usikker på hvorfor de havnet der i første omgang, Jack trodde han bare skulle frakte noen orkideer, men fant sikkert ut at det var langt mer enn bare orkideer der, og gjemte hele lasten. Da tok dem Mike til fange og Jack lurte Mac til å bli med ned for å redde noen botanikere...

"Botanist, botanists, yeah, I see how that can be confusing."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pottene var fulle av narkotikaen til den korrupte politimannen Antonnez og en kompanjong. Usikker på hvorfor de havnet der i første omgang, Jack trodde han bare skulle frakte noen orkideer, men fant sikkert ut at det var langt mer enn bare orkideer der, og gjemte hele lasten. Da tok dem Mike til fange og Jack lurte Mac til å bli med ned for å redde noen botanikere...

"Botanist, botanists, yeah, I see how that can be confusing."

Haha, likte sitatet :-)

Godkjenner med stil

Lenke til kommentar

Takktakk, Jack har mye bra på lur han ^^

Under biljakten i "Thief of Budpest" bruker MacGyver en rekke forskjellige avledninger og manøvre for å hindre politiet. Nevn tre av dem! Det er minst syv forskjellige, så det burde være mulig :)

Lenke til kommentar

Vel, skal nå se om jeg kommer på noe.

Han fikset på trafikklysene ved hjelp av bankkortet sitt som han delte opp. Da ble det kaos når feil biler fikk grønt lys.

De kamuflerte bilene ved å parkere de ved siden av noen ganske like biler og ventet til politiet hadde kjørt forbi.

De stengte porten etter det store avløpsrøret slik at politibien mistet kontrollen og kjørte ut i elva.

De rappet en politiradio, teipet den sammen med en radio og gjorde slik at politiet ikke kunne kommunisere (de hørte bare musikk). De sendte radioene tepiet sammen opp i lufta ved hjelp av heliumballonger.

De kjørte ned trapper i gågater slik at bare motorsyklene greide å holde følge.

Det er de jeg kom på for nå.

Lenke til kommentar

Riktig, veldig bra, nesten full pott Munty! ^^

De andre jeg tenkte på var å kjøre på nyvasket gulv slik at motorsyklene veltet i tillegg til å kjøre i en vannkant før de skulle inn i tunellen. Mange morsomme scener i den biljakten, som da sigøynerne rapper grillet kylling gjennom bilvinduet, bilene skyter fram nedover trappene foran et brudepar eller noe... Knall! :D

Lenke til kommentar

I en episode utarter det seg slik at Pete skal være "undercover" (sånn som sitter og leser en avis med hull til øynene, bare at akkurat det er litt åpenbart). Han blir utsatt for en ulykke hvor han puster inn en giftig gass og holder på å dø. Hva bruker og gjør MacGyver for å redde han?

Lenke til kommentar

han tar en kopp og løper inn i en kopiforetning, hvor det er kopimaskiner, og fyller 2/3 forskjellige stoffer fra kopimaskinene og opp i koppen. dette drikker så pete og blir god igjen. hva han drikker husker jeg ikke

Lenke til kommentar

Jeg minns det er en fotobutikk han løper inn i. Her blander han to stoffer, mesteparten av vann, resten tror jeg er en sterk base som brukes til fremkalling. Denne skal vel liksom nøytralisere blåsyren Pete har sniffet inn. Disse blandes, Pete drikker det og kommer til live. Det smakte ikke godt.

EDIT: Episoden heter forøvrig Fraternity of Thieves.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Og den gang MacGyver gikk på TV før den digitale tidsalderen visste alle som bare var litt nerdete og hadde laget sine egne svarthvittbilder i mørkerommet på skolen at det stoffet Mac brukte var mest kjent som "fiksersalt". Det danner forbindelse med ueksponerte sølvkorn i film og fotopapir og fjerner dem slik at lyse partier i bildet blir lyse, mens i de eksponerte, mørke partiene blir sølvforbindelsene sittende igjen. Dessuten omdanner det cyanid til relativt ugiftig tiocyanat, men det visste jeg ikke da jeg hadde mørkerom som hobby.

Lenke til kommentar

I en episode er MacGyver, Jack Dalton, Pete Thorton og en nonne fanget uti bushen i ett eller annet unga-bunga-land. Ett leder til annet og de er nødt til å lette fra en elv som egentlig er altfor kort til at et sjøfly kan lette. Hva er de to tingene MacGyver gjør for å få flyet til å lette på den korte stripen?

Lenke til kommentar

Raketter uten stridshoder (antar han desarmerte dem eller noe?) bundet fast under flyet og tau til å binde fast flyet slik at propellen kunne nå 2000 opm før de satte avgårde. I tillegg reparerte han flåttøren med bl.a. smeltede redningsvester for å i det hele tatt kunne ta av i første omgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...