Gå til innhold

Quiztråd om MacGyver - regler i førstepost.

Anbefalte innlegg

Navn på episode husker jeg som vanlig ikke, men episoden jeg husker denne eksplosjonen fra da MacGyver sammen med Frank hvor Phoenix støtter et sykehus med et svært viktig aparat for pasientene i kambodsja(?) Frank prøver samtidig og skaffe et forhold til sin hittil ukjente sønn moren hadde holdt hemmelig for han til hun døde. Sønnen hjelper tyver og stjele aparatet og i de blir alle fanget når de skal stjele det tilbake fra et lager. Eksplosjonen er i det MacGyver får han, Frank (eller var det Jesse, nå ble jeg usikker) og sønnen hans ut av buret.

Huff, prøver, men kan ikke huske den andre episoden :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Soft Touch, Penny går inn i veldig feil hus med sitt syngende telegram der de egentlig torturerer en annen kar med lyd, de sprenger trommhinnene hans. Husker ikke hvem mannen til venstre er om det er en av badguysa, men det kan hende det er russeren som byttet navn til Biff elns?

Lenke til kommentar

:D

Hva er egentlig plottet i episoden "Dalton, Jack of Spies"? Jeg er på jakt etter hvem dobbeltagentene egentlig var, hvem som var på den gode og dårlige siden og hvordan det hele henger sammen. For de som ikke kjenner episodenavnet: Episoden starter med at Jack spiller død, dobbeltagenter som jager dem rundt... Mye motorsykkel med sidevogn.

Jeg syns det er en ganske vanskelig episode å skjønne alle koblingene i, hvem som er dobbeltagenter og hvorfor det er mulig at situasjonen blir som den blir. Er ganske løssluppen på å godkjenne svaret her, vil bare ha noen andres tolkning av episoden :)

Lenke til kommentar

Ja, den er vrien, noe av poenget er vel at vi ikke helt skal skjønne hvem som er de snille eller slemme, bare at forskjellige grupper innen organisasjonen Jack tror han jobber for driver en maktkamp med skitne triks. (Det var FBI som var organisasjonen? Jeg antar det i svaret under.)

Jack er vervet av to FBI-agenter til å gjøre noe som er så hysj-hysj at ikke andre i FBI må vite om det. Det går ut på å levere en pakke av og til. Jacks kontakter har kodenavn jeg ikke husker, det var noe godt å spise tror jeg. Den ene av dem er dame som ser ut som en bibliotekar, men er stripper når Jack tar med Mack som forsterkning til det møtet.

Den andre av Jacks kontakter er blitt drept, det er vel grunnen til at Jack er redd og involverer Mac samt "går under jorda" ved å spille død. ("Six feet under ground!"). De konkurrerende FBI-agentene, som sannsynligvis er de slemme, råtne eplene/dobbeltagentene i FBI, prøver å få Mac og Jack arrestert for drapet på Jacks kontaktmann, men de står sannsynligvis bak det selv.

Og formålet med det Jack gjør, ikke offisielt for FBI men på oppdrag av to FBI-agenter, er sannsynligvis å røyk ut, avsløre og fange de to slemme FBI-agentene.

Det er mitt beste forsøk uten å se episoden en gang til - hvis noen kan gi en klarere oppsummering er sikkert både Teddy og jeg glad for det.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Ah, da tror jeg at jeg har forstått alt!?

Han leverte tilfeldigvis topphemmelige dokumenter til "den andre siden - DEM!" (Peker på de som følger etter dem på motorsykkelen). Disse viser seg å være dobbeltagentene i CIA etterhvert. Han får i oppdrag av Shadow og Light (Lights out...), som er hans to kontakter i CIA å fortsette med leveringene til dem finner ut hvem badguysa er. Grunnen til at han skulle "gå under jorda" i starten av episoden var fordi disse dobbeltagentene trodde han hadde sladret om pakkene, noe han også hadde gjort.

Right?

Next Svinks!

Lenke til kommentar
Ah, da tror jeg at jeg har forstått alt!?

[...]

Next Svinks!

Sier du det? Jeg er litt mer forvirret, og er ikke helt sikker på at jeg har løst oppgaven.

Men jeg kan godt ta en ny oppgave:

Hva slags fly er det Jack Dalton flyr i “Jack of Lies” (episoden der de skal redde noen "botanikere"), og har i hangaren i “Rock the Cradle” (episoden der Jack og Mac får en baby)?

Lenke til kommentar

Eller i alle fall Douglas - det ble produsert 1935-46, lenge før Douglas og McDonnel fusjonerte i 1947.

Skal vi si at du får rett på den, eller skal vi vente litt til og se om noen kommer på navnet på Douglas mest kjente fly før DC-9, et fly som også er kjent under navnet på et par præriestater med mange norske nybyggere og ekstreme variasjoner mellom sommer og vinter?

Lenke til kommentar

Jepp, DC-3. I følge macgyveronline.com en Douglas DC-3 C-47 Dakota.

For de flyinteresserte kan man vel legge til at DC-3 kom i 1935 som passasjer- og postfly, C47 er en forsterket militær utgave med lasteluke stor nok til å få inn Jeep til bruk under krigen, og Dakota er betegnelsen som ble brukt på flyet av britisk og kanadisk flyvåpen, men ble hengende ved flyet også i sivil bruk etter krigen da mange Dakotaer ble konvertert til sivile rutefly. (Artikkel i Wikipedia.)

Lenke til kommentar

Er en av de siste episodene i sesong 7, hvor bestemoren til en opprørsk (men godsinnet) grafittikunstner blir kastet ut av blokkboligen som ikke er i sikkerhetsmessig stand. Kommer dessverre verken på episodenavn eller navnet på skurken(e). Skruken kommer jeg heller ikke på navnet på... :hm:

Lenke til kommentar
Er en av de siste episodene i sesong 7, hvor bestemoren til en opprørsk (men godsinnet) grafittikunstner blir kastet ut av blokkboligen som ikke er i sikkerhetsmessig stand. Kommer dessverre verken på episodenavn eller navnet på skurken(e). Skruken kommer jeg heller ikke på navnet på... :hm:

Jeg tenkte på den "slumlord"-episoden på grunn av grafittien jeg også, men noe med vinduene og persiennene får meg til å tenke på Challenger-senteret og aller mest scenen der Mac og en eks-militær leder linjegymnastikk og ikke er enig om hvordan ting skal gjøres.

Men navn på en skurk som bare var med i en episode, nei denslags husker jeg ikke.

Het bolighaien (i episoden med bestemora til grafittigutten) Katami eller noe sånn? Het episoden noe med "wall", og fikk Mac dekorert en vegg i den nye leiligheten helt på slutten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...