Svinks Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Ja, det var "the wall" jeg tenkte på. Godkjent Muren var borte, folk kunne reise og gjenforenes, men Stasi (etterretningstjenesten) kaster fortsatt lange skygger. Maria som Mac skal finne etter ønske fra bestefaren i USA var tidligere stasi-etterretningsagent. Mannen fra familie-gjenforenings-organisasjonen som hjelper Mac å komme i kontakt med henne viser deg å være ex-stasi, som står i ledtog med andre ex-stasi-fulinger som jakter på gull Marias far har fått fra Stasi som betaling for å la lekebutikken være en sted DDR-spioner i USA brukte for å utveksle informasjon - han var tvunget til det fordi det kunne få konsekvenser for Maria hvis han nektet. Alle de tyske var med andre ord litt skumle med Stasi-tilknytninger, men Maria og bestefaren viste seg å egentlig være snille allikevel Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 ^^ Hvem er dette? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Er det damen som introduserte uttrykket "Macgyverism" i episoden Twice Stung, der Pete og Mac kler seg ut for å svindle tilbake noen penger fra noen svindlere? (Episoden er litt inspirert av filmen "Stikket" (The sting).) Hun heter Joanne, er spesialetterforsker på svindel og bedrag, men ganske klønete og løsmunnet i felten og avslører nesten Mac og Pete... Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Dana Elcar spiller forøvrig i filmen The Sting Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Riktig Svinks, flott med detaljer! Hadde ikke ventet episodenavn og MacGyverism-innføringen. Fantastisk morsomt når Mac skal lage en "MacGyverism" av hårnåler, knapper fra blusen og brillene hennes... ...sexy thing, heheh. Flott med tilleggsinfo, det er sånn denne tråden skal være. Fikk lyst til å se "The Sting" nå... Neste! Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Om du ikke har sett den bør du få sett den! En klassiker. Endret 23. november 2009 av bruno99 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Så det var damen fra "twice stung" - ikke en landsens lærerinne eller bibliotekar? Ny oppgave: Hva kaller Jack "flyselskapet" sitt? Jeg tenker ikke bare på hva som er malt på flyet, men hva Jack muntlig kaller det mens han sitter i pilotsetet på vei til Sør-Amerika. Endret 23. november 2009 av Svinks Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Hmm, husker bare det jeg tror er en del av navnet; "Fly by Night". Hva med "Dalton Fly by Night Transport"? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg godkjenner "Fly by night" som var det jeg tenkte på. Ikke særlig tillitsvekkende. Utenpå flyet stod det "Dalton Air". Det hadde stått noe annet før AIR, men Jack hadde bare klussa over det med malerkost og skrevet DALTON med klønete bokstaver. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Haha, nei... Gotta love that Dalton! I episoden "Jack of Lies" må Jack overtale Mac til å bli med til utlandet for å redde noen "botanikere" (Mike). Mac er dog skeptisk og ringer Pete fra en telefonkiosk hvor Jack står og hører på. Hvordan avsluttes denne samtalen, eventuelt hva er Jacks første kommentar? Hint: Morsomt... mac12.mp3 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hint: Det er Jack som tar rører og avslutter... Lenke til kommentar
foxxy Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Den var ikke lett, vet ikke om jeg husker episoden en gang... Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Dette er avslutningen på samtalen, hva er Jacks første spørsmål til Mac? mac12hintsvar.mp3 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Her har dere hele løsningen... mac12svar.mp3 Er keen på nye spørsmål, kom igjen, smell sammen ett! Første mann til mølla på ny oppgave! Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Kort oppsummering om hvilken episode dette bilder er tatt fra. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Er det ein slange i eit bur involvert her? Regner med at eg er heilt på bærtur . Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Kort oppsummering om hvilken episode dette bilder er tatt fra. Den oppgaven var i overkant vanskelig. MacGyver har mange ganger pratet i telefon. Vi ser en uskarp bakgrunn som tyder på at han ikke er hjemme eller på kontoret, det er noe gammeldags landlig over gardinene og pynten på gardinbrettet. Håret hans kan minne om sesong 6. Jeg kjøpte 39-DVD-samlingen på Elkjøp i går (1499kr) og sjekket først episoden hvor han bor hos de gamle damene Hope og Faith etter å ha skadet ankelen i ei bjørnefelle. Riktig hår, feil klær, feil gardiner, og han snakker aldri i telefonen selv. Så prøvde jeg "the visitor" der Mac ser en ufo, bilen bryter sammen, og han går innom en gård for å låne telefonen for å ringe etter bilberging. Klærne og håret stemmer, der kom gardinene også og pippipen på gardinbrettet. Yep, der er den. Episoden handler i korthet om å lure pengene fra bønder som sliter ved å love dem bedre liv på en annen planet uten sykdom og pengeproblemer. Hvis det er ønskelig at tråden skal leve videre, er det kanskje en ide å prøve litt enklere oppgaver. Ved bildeoppgaver kan man velge bilder som viser ting litt mer sentralt for handlingen enn dette. Eller å følge opp med noe som er litt enklere tilleggsspørsmål eller hint hvis det går lang tid før den løses. Det er også en ide å svare på bra forsøk på på å svare som HValder sitt selv om det er feil. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Beklager, glemte tråden helt og hadde egentlig tenkt å komme med hint. The visitor er riktig. Vil veldig gjerne at tråden skal leve, så fyr av med nytt spørsmål! Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) OK Nytt spørsmål: I hvilken episode får Mac spørsmål fra en pen dame om han kan lage bombe av en tyggegummi? Og hva har de gjort like før som kanskje er grunnen til at hun spør om dette? Endret 6. desember 2009 av Svinks Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Piloten! Damen spør han om det etter at han har stoppet syrelekkeasjen med sjokolade? Can you make a bomb out of a bubblegum? Why, you got some? elns ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå