Gå til innhold

nytt hovedkort!


Djtrance

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha nytt hovedkort, siden min nye prosessor ikke blir fult utnyttet nå.

Jeg har en xp2200+ type A

og skal ha nytt hovedkort som er rimeligt bra på overklokking,

Jeg har Lyst på disse Epox kortene, men vilket skal jeg ha? som er best for overklokking.

hvem som klarer høyest FSB osv

 

På forhånd Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk denne linken min gode mann:

http://www.vr-zone.com/guides/AMD/Barton/

 

Her ser du at de som har nåd de høyeste fsb hastighetene har et Epox 8RDA+... Dritt i abit, hvis du ikke har greie på pc så bør du ikke kjøpe nfs-7 da manualen til dette hk gjør seg best  til å tenne opp peisen med.

 

Bare tull, jeg kjører glatt 233 FSB på mitt Abit NF7-S v1.2 bortsett fra at jeg ikke har bra nok kjøling. Har heller ikke oppdatert biosen, slik at jeg kan komme opp til 250 FSB. Manualen er ikke vanskelig i det hele tatt. Anbefaler hovedkortet på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Sjekk denne linken min gode mann:

http://www.vr-zone.com/guides/AMD/Barton/

 

Her ser du at de som har nåd de høyeste fsb hastighetene har et Epox 8RDA+... Dritt i abit, hvis du ikke har greie på pc så bør du ikke kjøpe nfs-7 da manualen til dette hk gjør seg best  til å tenne opp peisen med.

 

Har du lest manualen ? Jeg anser meg selv som ikke så veldig dreven innen bygging av data, men manualen forklarte meg til punkt og prikke hva jeg skulle gjøre.

Lenke til kommentar

Begge er gode alternativer, gå etter magefølelsen din. Alle kort har sine fordeler og ulemper. Epox kortet har vært på markedet lenge nok nå til å være så og si fritt for "barnesykdommer". Abit er også kjent for gode og stabile kort. Har kjørt mye Abit oppigjennom årene, men har nå valgt å prøve ut Epox. Men anbefalingene du får må du ta i betraktning av hvem som gir dem. Fulgte selv med på forumet en stund for å se hvem som "ligna mest på meg som bruker(e)".

 

Mitt Epox 8RDA+ kjører på 222FSB uten mod. Men dette varierer endel. 8RGA+ trenger du ikke modifisere, da du kan justere VDD via Bios (og dermed oppnå høyere FSB uten å måtte lodde på kortet). Greit nok at du betaler for et skjermkort som du trolig ikke vil bruke, men det gjør saken endel enklere mht oc.

Lenke til kommentar

Hei ser ut som jeg kan få litt hjelp her :smile: Jeg byggde en PC til en fyr for en stund siden, jeg valgte ABIT og håpet på å køre denne på 200fsb Hadde barton2500+ og 2xTWINmos 256 pc 3200 m/winbond. Jeg klarte å kjøre på 190 mhz max på fsb (stabilt) kjørte med forskjellige multiplier++

Må jeg modde kortet, er dette vanskeli, og åssen evt. gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Hei ser ut som jeg kan få litt hjelp her :smile: Jeg byggde en PC til en fyr for en stund siden, jeg valgte ABIT og håpet på å køre denne på 200fsb Hadde barton2500+ og 2xTWINmos 256 pc 3200 m/winbond. Jeg klarte å kjøre på 190 mhz max på fsb (stabilt) kjørte med forskjellige multiplier++

Må jeg modde kortet, er dette vanskeli, og åssen evt. gjør jeg det?

 

Å V modde et kort er noe en gjør med sitt eget kort etter min mening. ta en titt på denne siden. Siden er for Epox 8RDA men det står endel nyttig info der mht alle Nforce2 kort ihvertfall.

 

BTW: Enkleste måten å få hjelp, er å starte egen tråd med all info om kort ol. Da det er lettere å gi råd med mest mulig info ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...