Manfred Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Når skal man søke lege? * Når et av faresignalene er til stede * Hvis diareen er oppstått under, eller like etter opphold i sydligere land. * Hvis man har diaré i mer enn 1-2 uker. Hva er faresignalene? * Blodig diaré * Diaré med puss (gult slim) * Manglende evne til å innta væske * Dehydrering (viser seg ved mørk, sparsom urin, sløvhet, tørre slimhinner). * Uttalt sløvhet * Akutt diaré hos små spedbarn * Akutt diaré hos gamle Kilde Tja, får nok besøke legen på mandag, vet ikke om han kan gjøre så mye. Er vel egentlig en av de som anbefaler andre å dra til legen på forumet, men det er da stressende nok å dra dit... Helvete heller, jeg har ikke helt diare men løs avføring, og da jeg tørker meg er det litt gult, veldig ekkelt.. Men bortsett fra det føler jeg meg helt fin bortsett fra at jeg ikke klarer å spise like mye som før.. Er mye sliten også men tenkte det var pga jobben... ble litt redd nå.. tror jeg må til legen i morgen kanskje.. går det å bare stikke opp å si at det er en nødsituasjon? Det skal være fullt mulig å få en akuttime hos legen din på dagen , ja. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Diaren er startet å trappe ned, så orket ikke dra til legen. Når diaren startet å forsvinne så startet jeg å få en eller annen smerte i magen, den ligger litt nedenfor der ribbeina møtes. Er vel leveren som ligger der? Uansett, smerten er ikke stor, bare gjør litt stikkende vondt, som når man får svak mageknipe, bare at jeg får det på det punktet. Hva pokker, se på hodet til dama, "Det tredje øyet"... Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Har du spist noe som kan ha ført til dette? Jeg hadde noe lignende en gang. Spiste noen egg som ... sannsynligvis var litt over "prime". Innen et døgn hadde jeg diarèaktige tendenser, og de neste 5-6 dagene hadde jeg små anfall av kvalme, hodepine, og konstant diare. Det var ekstra mye romling i magen, og du kunne på en måte kjenne at noe "gjæret" der nede. Kjente av og til små stikkende smerter på tilfeldige steder like under magen. Hadde også oppgulp av luft som smaka skikkelig av råttent egg, jævlig deilig . Ellers hadde jeg litt dårligere matlyst og generelt litt dårligere form enn vanlig, men hadde aldri feber. Gikk over av seg selv etter ca en uke. Lenke til kommentar
Gjest SnuppiLuppi Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hei du Det er mest sannsynlig en bakterie/virus infeksjon, som du trenger behandling for. Om det er smertefullt når du sitter på do og det varer i ukevis, kan du ha u.colitt eler chrons som meg;). Uansett; hvorfor går du ikke til legen? Tips fra en erfaren med diarè problematikken; du må i tillegg til masse væske få i deg sukker og salt, slik at væsken blir tatt opp i tarmen og ikke bare skylles ut. Farris og cola funker bra så du får væske, salt og sukker i en sleng. Om du ikke gjør dette, vil du bli veldig slapp etterhvert. Blåbær kan funke bra om det ikke er en sykdom eller en infeksjon som forårsaker plagene dine, men allergi eller noe:D. Men uansett; stikk til legen. God bedring! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Blod i avføringen kommer vel heller av meget hyppig tørking. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Blod i avføringen kommer vel heller av meget hyppig tørking. ...eller hemorider, eller skader i tarmen, eller..... Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Heisan! Det du sier at du har hatt diare i en god stund nå kan tyde på som sakt tidligere at du har en bakteriell infeksjon, dette kan behandles med forskjellige antibiotikum, om det er nødvendig. Når det gjelder blod på papiret kan det nok ha med at du tørker deg ganske ofte etter at du har vært på do, eller så KAN det ha noe med den eventuelle infeksjonen å gjøre. Fiber kan på noen måter hjelpe tarmene dine med en slags form for renseprosess, så det er mulig at det kan hjelpe deg noe, men du bør kanskje være forsiktig med store doser nå når det virker som om tarmen din har fått seg litt juling. Om ikke den såkalte diaréen din forsvinner snart, råder jeg deg å oppsøke lege. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 lurer på om det er noe å går fortiden vet om flere som har hatt det i det siste og jeg fikk det i dag rundt kl 7.30 jeg satt på do med spy bøtta i hendene mens jeg dreit å spydde samtidig må være noe av det verste jeg har opplevd off:-/ Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 lurer på om det er noe å går fortiden vet om flere som har hatt det i det siste og jeg fikk det i dag rundt kl 7.30 jeg satt på do med spy bøtta i hendene mens jeg dreit å spydde samtidig må være noe av det verste jeg har opplevd off:-/ Opplevd det samma jeg og xD Det var ikke akkurat noe morsommt Jeg hadde diare for ca. et år siden, å det varte i 2 uker før det forsvant. Håper det aldri skjer igjen! for det var jævlige dryge uker! Gikk hardt for seg både for do-papire og boksere Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Slenger på et spørsmål (trengs vel ikke en til diare tråd) Går man på skolen når man har diare? Jeg vil helst ikke ha så mye fravær (går på vg1) og har gått på skolen med forkjøles før men diare er jo litt verre på mange måter, er det eventuelt mulig å få en lege erklæring? Sorry for Off topic. Endret 7. september 2008 av Carlgutt Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Trådstarter igjen: Har enda den samme diaren, ikke noe blod nå. Får den som regel etter kanskje 1-2 timer etter jeg har spist noe. Det positive er at jeg har gått ned rundt 3-4 kg fordi jeg ikke har matlyst, og det jeg spiser forsvinner ut av kroppen raskt. Så blir kvitt noen nødvendige kilo mens jeg har denne diaren, humøret er hvertfall på topp Jada, får besøke legen om litt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå