Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er jeg overvektig?

Havar14

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

husk at BMI ikke tar hensyn til at det faktisk er forskjell på folk, og ei heller hva folk er laget av (muskler kontra fett).

BMI bør aldri brukes som fasit, men kan i mange tilfeller brukes som en slags referanse, men ta det med en spade salt.

Lenke til kommentar
Hei, Jeg lurer på om jeg er overvektig.

Jeg er ca 184 cm

Veier 95.5 kg

og er 14 år.

Overvektig?

Tenkte på det derre BMI eller hva det nå enn hette

Regnet ut din bmi og den sier du er overvketig. Selv om man skal ta hensyn til diverse, så ligger du et godt stykke fra det som er ansett som normalvektig. Du burde snakke med en lege hvis du er bekymret. Det viktigste er å spise sunt og være fysisk aktiv og være fornøyd med seg selv:)

Lenke til kommentar

Du kan ikke se via BMI om du er overvektig, alle er forskjellige. Kommer helt ann på hvor mye muskler du har, og hvor mye fett du har.

Se deg heller i speilet, er det noen valker ekstra? da er du nok litt overvektig. Bruk heller speilet istedet for vekten og BMI.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Overvektig, tjo ganske tung er du, men det gjer ingenting. Det kommer jo litt an på om det er muskler eller berre fett og som sagt så er ikkje bmi-kalkissen alltid til å stole på.

Ikke for å skryte, men nå er det nok mer muskeler enn fett... Var med i et veddemål, skulle få 1000kr hvis jeg fikk "bytta" bort fettet med muskeler.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...