Havar14 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Kjæresten min har totalt forbi for kuer. Kommer det noen kuer nærmere enn 100m må jeg komme å hente henne. Hu er 15 år, jeg 14. Det er ikke noe problem men lurde på den korrekte besktivelsen av dette fobiet. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Denne artikkelen kan være en god start? http://www.dagbladet.no/dinside/2005/06/27/435809.html Mer om ku-frykt Ku-frykt eller ku-fobi later til å være svært lite utbredt. Dyrarten finnes for eksempel ikke nevnt på nettstedet The Phobia List, som lister opp hundrevis av kjente og ukjente fobier. Heller ikke på About.coms omfattende fobi-liste, som hevder å være en komplett liste over kjente fobier, eller på det omfattende nettleksikonet Wikipedias fobi-liste, finnes ku-fobi nevnt. Fobien omtales imidlertid anekdotisk på en del nettsider du kan finne via Google. Her fant vi blant annet en artikkel i nettavisa Manchester Online, som i 2002 kunne fortelle om Margaret Hewitt som hadde blitt kurert for sin lammende ku-skrekk. Lenke til kommentar
Ehtele Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Tja, du kan lese litt om fobi på Wikipedia: Wiki Poenget her er vel om hvor mye dette styrer livet hennes. Hva hadde hun gjort dersom du ikke kunnet hente henne, og det ikke var noen annen vei hjem? Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 Tja, du kan lese litt om fobi på Wikipedia: Wiki Poenget her er vel om hvor mye dette styrer livet hennes. Hva hadde hun gjort dersom du ikke kunnet hente henne, og det ikke var noen annen vei hjem? Da hadde hun bare stått der. Vi bor på landsbygda, og kuer ser du hver dag. Det er ikke sånn at hun ikke vil ut at huset, men står det ei ku i veien for henne, springer hu langdt unna igjen. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Er vel mest sannsynlig at hun overdriver en smule. Noe sånt som "Å hjelp meg Havar14 - en ku! *dåne" og så kommer du heltemodig løpende for å redde henne fra det fryktelige beistet. Men ellers er det vel mange som forveksler kyr med okser, og okser er det vel bare naturlig å være litt skeptisk for. Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Er vel mest sannsynlig at hun overdriver en smule. Noe sånt som "Å hjelp meg Havar14 - en ku! *dåne" og så kommer du heltemodig løpende for å redde henne fra det fryktelige beistet. Kan nok være noen fjortissnykker det her ja.. Fleiper dere om dette, hva sier vennene fleiper de, fniser hun av dette selv, eller begynenr hun å gråte... Kan jo være at hun drømmer om deg som en ridder i skinnende rustning veit du Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Er vel mest sannsynlig at hun overdriver en smule. Noe sånt som "Å hjelp meg Havar14 - en ku! *dåne" og så kommer du heltemodig løpende for å redde henne fra det fryktelige beistet. Kan nok være noen fjortissnykker det her ja.. Fleiper dere om dette, hva sier vennene fleiper de, fniser hun av dette selv, eller begynenr hun å gråte... Kan jo være at hun drømmer om deg som en ridder i skinnende rustning veit du Haha, nei, men jeg eller vennene våres kødder ikke med det.. Hu har selv sagdt at hu blei sparka av ei KU, ikke en okse. (Okser er vel alle "Redde" For?) Ihverfall... Når hu blei sparka av den kua måtte hu på sjukehus, siden det har hu vært drittredd kuer. Men hvordan kan hu bli kvitt dette'? Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg bor også litt landlig til, men slipper jo å komme nærmere enn 100 meter til ei ku hvis ikke jeg vil, og i så fall er det som regel et gjerde imellom.. så hvis hun ikke er avhengig av å kunne omgåes kuer, er dette et stooort problem? kan jo være at hun "vokser" det av seg? Lenke til kommentar
Krasnaja Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hei og hå. Eg er snart 20 år gamal, og eg har enno ikkje vakse av kufobien min. Eg har vakse opp med gård og kuer på begge sider av familien (skilte foreldre...) Heime hos besteforeldra mine på ein øy i Nordland driv dei fleste gardsbruk. For det meste sauer og kyr. Og om sumaren går krøtteret lause på beite. Det vil sei OVERALT, på veien, på stranda, i skogen og slikt. Og på seinsumaren når det gjerne er normalt at kyrne skal føde så må familien på "jakt" i skogen å leite etter krøtter å "jage" dei heim til fjosen. Og nokre kyr er ikkje heilt sinnsfriske. I alle fall ikkje vordende mødre. Det gjelder vel faktisk både mennesker og dyr... Uansett, kufrykta mi bunner i fleire slike kusankingsepisoder der same forbanna kua har løpt etter meg, stanga ned eit par gjerder og omtrent tatt knekken på både meg, far min og farfar. Eg forstår godt at ein kan ha kufrykt. Slik som andre har fobi for slanger, edderkopper, gresshopper, insekter og slike vanlige ting. Men namnet på kufobi kan eg ikkje. Men frykt for kinesisk kultur heiter i alle fall Sinofobi. Og Pedofobi er frykt for små barn. Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Hei og hå. Eg er snart 20 år gamal, og eg har enno ikkje vakse av kufobien min. Eg har vakse opp med gård og kuer på begge sider av familien (skilte foreldre...) Heime hos besteforeldra mine på ein øy i Nordland driv dei fleste gardsbruk. For det meste sauer og kyr. Og om sumaren går krøtteret lause på beite. Det vil sei OVERALT, på veien, på stranda, i skogen og slikt. Og på seinsumaren når det gjerne er normalt at kyrne skal føde så må familien på "jakt" i skogen å leite etter krøtter å "jage" dei heim til fjosen. Og nokre kyr er ikkje heilt sinnsfriske. I alle fall ikkje vordende mødre. Det gjelder vel faktisk både mennesker og dyr... Uansett, kufrykta mi bunner i fleire slike kusankingsepisoder der same forbanna kua har løpt etter meg, stanga ned eit par gjerder og omtrent tatt knekken på både meg, far min og farfar. Eg forstår godt at ein kan ha kufrykt. Slik som andre har fobi for slanger, edderkopper, gresshopper, insekter og slike vanlige ting. Men namnet på kufobi kan eg ikkje. Men frykt for kinesisk kultur heiter i alle fall Sinofobi. Og Pedofobi er frykt for små barn. I hvilken grad er du? KJEMPE redd eller bare at du heller vil være nærme dem? Lenke til kommentar
Krasnaja Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Redd, særs redd. Mareritt om natta type redd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå