Gå til innhold

37" lcd tv. ca 8000kr. trenger hjelp til å velge.

Anbefalte innlegg

Størrelse: 37" og sitter ca 3 meter unna tven.

Prisklasse: fra kr 5000-10000

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?: full hd, minimum 2x hdmi, lcd.. også er jeg ikke sikker på hva mer jeg trenger.

Hva slags kildesignal har du? ingen. men får det vel.

Hva annet enn tv skal du bruke den til? koble opp til playstation og pc

Har du spillemaskiner, dvdspiller og annet? har playstation og pc

Skal du koble til pc? ja

jeg har sett på 2 tver og det er:

*Philips 37" LCD-TV 37PFL5603D/10

*Samsung 37" LCD-TV LE37A559

syns begge 2 virker som bra tver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LCD har fortsatt problemet med at det brenner seg høl i skjermen og du får heller ikke det på garantien.

Nå ville jeg tatt sjansen på en helt ny HD tv, jeg er egentlig sikker på at nå skal det sikkert komme noe helt nytt innen tv siden alle HD tv'er er "billige" i følge forskjellige tvkjeder.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe poeng med full hd på en 37".

Panasonic TH-37PX80 er blandt de beste 37" på markede under 10000,- kr (den beste ?). Det er en HD-ready Plasmaskjerm.

Har heller aldri hørt om noen tilfeller der det har blitt brent hull i en flatskjerm :ermm: . LCD har heller aldri hatt problemer med innbrenning, men derimot plasmaskjermer.

Veldig rart at tv'n min har et stort svart høl i seg : p

Og onklen min også har en svart flekk på skjermen. Men trenger kanskje ikke HD var bare noe som kunne være bra, er ikke sikker på hvordan det funker på 37"

peace : )

Lenke til kommentar

Panasonic TH-37PX80 er blandt de beste 37" på markede under 10000,- kr (den beste ?). Det er en HD-ready Plasmaskjerm.

Har heller aldri hørt om noen tilfeller der det har blitt brent hull i en flatskjerm :ermm: . LCD har heller aldri hatt problemer med innbrenning, men derimot plasmaskjermer.

Og onklen min også har en svart flekk på skjermen. Men trenger kanskje ikke HD var bare noe som kunne være bra, er ikke sikker på hvordan det funker på 37"

Er det døde piksler du mener? Eller er det ujevnt baklys? Et høl?

En lcd kan også få innbrenning, men det skal svært mye til og det er så og si aldri permanent.

Hvis du skal kjøpe Samsung lcd så burde du hoppe opp til 6 serien siden du da også får mulighet for 100hz. Philips tv-ene er gode, men igjen burde du ta steget til 9 serien.

Lenke til kommentar

Er det døde piksler du mener? Eller er det ujevnt baklys? Et høl?

En lcd kan også få innbrenning, men det skal svært mye til og det er så og si aldri permanent.

Hvis du skal kjøpe Samsung lcd så burde du hoppe opp til 6 serien siden du da også får mulighet for 100hz. Philips tv-ene er gode, men igjen burde du ta steget til 9 serien.

Det som om du skulle ha trykka i stykker en flatskjerm

det er en stor svart flekk. Jeg har sikkert hundre milioner døde piksler på pc skjermen men ikke så stort svart "høl" som på tv'n. den er nå foresten kasta : p

Lenke til kommentar

ja. det skulle gjerne hvert en lcd tv om jeg skal koble den opp til en pc. men jeg har ikke peiling på åssen det blir med full hd eller ikke. men ville jo tro at det ble bedre med full hd.

har også sett på en annen tv som koster 5990 kr på komplett.no og det er :

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331213

det er en Hyundai 37" LCD-TV. veit ikke åssen det merke er, men tven virket noe bedre enn den som ble foreslått fra eljkop og er i ca samme pris klasse. så om denne hyundai tven er bra så kjøper jeg den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...