Gå til innhold

Blinke INN i rundkjøring når man skal til venstre?

Scoob911

Blinking i rundkjøringer  

86 stemmer

1. 1. Blinker du inn i en rundkjøring (til venstre) ?

• Ja, jeg blinker til venstre inn i en rundkjøring.
      34
    • Nei, jeg blinker aldri venstre i en rundkjøring.
      28
    • Kommer ann på, noen ganger, noen ganger ikke.
      23
    • Kjører ikke på norske veier.
      1

Anbefalte innlegg

Hvis en bil ligger til venstre og blinker til venstre inn i rundkjøringen så kan du vel ikke fortsette ferden uten å stoppe - det er da du må stoppe fordi han skal før deg (vennligst forklar denne).

Du har ei rundkjøring med 4 armer. i armen til høyere kommer det en bil, å i armen til venstre kommer det en bil. om bilen til høyere blinker til venstre, så VEIT du at han skal 270 grader rundt, å dermed får bilen til venstre vikeplikt for bilen fra høyere, som nå er på vei rundt. da har du plenty med tid til å kjøre, siden du nå er garrantert at det ikke kommer biler fra venstre som du får vikeplikt for.

Om bilen til høyere hadde latt være å blinke, ville bilen fra venstre fortsatt måttet vente, men det måtte du også, for å finne ut hvor bilen fra høyere skulle hen. er jo ikke sikkert han skulle så langt rundt at han ville blitt til hinder for venstre-bilen, å da ville du pluttselig hatt vikeplikt for venstre-bilen. Å sett at bilen fra høyere ikke blinker til venstre, så veit ikke du at han skal til venstre før han blinker seg ut, å da vil bilen som har stått i armen til venstre å venta, ankomme deg om ALT for kort tid tel at du bare kan kjøre

mulig det virker komplisert, men når du først har skjønt poenget med venstre-blink, så virker det ganske logisk

Problemet med å bline til venstre, er at det ikke forteller hvor billisten skal. Bare at han har tenkt å forsette i rundkjøringen. Og å forlate rundkjøringen uten å blinke ut, så advarer man heller ikke andre billister.

Det er greit å blinke til venstre om man skal til venstre eller om man skal kjøre helt rundt i rundkjøringen. Men det er uansett viktigst å blinke ut.

Så blink gjerne til venstre, men blink til høyre igjen følr du forlater rundkjøringen.

Ellers har du lite på veien å gjøre.

Klarer man ikke å blinke ut av en rundkjøring, så burde man faktisk ikke få lov å kjjøre bil der slike rundkjøringer er. Det finnes faktisk ingen unskyldning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Problemet med å bline til venstre, er at det ikke forteller hvor billisten skal. Bare at han har tenkt å forsette i rundkjøringen. Og å forlate rundkjøringen uten å blinke ut, så advarer man heller ikke andre billister.

Det er greit å blinke til venstre om man skal til venstre eller om man skal kjøre helt rundt i rundkjøringen. Men det er uansett viktigst å blinke ut.

Så blink gjerne til venstre, men blink til høyre igjen følr du forlater rundkjøringen.

Ellers har du lite på veien å gjøre.

Klarer man ikke å blinke ut av en rundkjøring, så burde man faktisk ikke få lov å kjjøre bil der slike rundkjøringer er. Det finnes faktisk ingen unskyldning.

Uansett åssen du vrir på det, så er det ikke no problem med folk som blinker til venstre. Jeg blåser i hvor dem skal ut, for det får jeg greie på når dem blinker til høyere. At dem skal fortsetta rundt, er nok informasjon for meg. å angående høyereblink, så er det ikk vittsi å duskutere en gang, for det er påbudt uansett, å det skal følges av ALLE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...