Gå til innhold

Laptop PC'er til ett idealistisk formål

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi driver ett sted for mennesker med spesielle behov, hvor det er ønskelig å lære seg å bruke en PC, da helt på nivået hvordan slå av/på PC'en :)

Er det noen som har noen gode ideer om hvor det er mulig å få tak i gratis / nesten gratis bærbare PC'er med wlan?

lokalet som brukes kan ikke ha stasjonære desverre, ellers hadde det vært enklere.

Jeg har tenkt til bruke ubuntu som os da jeg har en del erfaring med det, kanskje xfce versjonen for eldre bærbare...

Noen ting må vi nok handle inn, som trådløs router og wlan pinner hvis det ikke er på PC'en, men det skal nok gå...

Alle gode forslag mottas med stor takk!

Tømta :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett på qxl, finn og billigste bærbare i prisguiden, men vi har 6000 i året som skal dekke alle utgifter. Jeg tror det blir kronerulling og ønske om ca. 5 PC'er og en trådløs router ... 1995 for en blir da desverre for mye for en Acer Aspire one ...

Det som er litt synd er at mange firmaer har policy om å ikke gi bort utstyr som skal kastes, de jeg har kontaktet i alle fall... Det finnes ganske mange eldre modeller som fungerer ok, men de kan ikke gi de bort :(

Endret av tømta
Lenke til kommentar

gratis eller nesten gratis stsjonære hadde du nok enkelt kunne funnnet om du rett og slett gikk innom et par store bedrifter i byn. det er alltid masse maskiner som byttes ut, og de er som regel helt brukbar om kansje litt udaterte.

Bærbare derimot.... det tror jeg ikke du finner gratis noe sted. Det nærmeste jeg kan tenke meg er at du stikker innom brukmarkedet. der kan du nok finne noen gamle maskiner til veldig lav pris, betydeig under prisen til selv den billigste nye maskinen du måtte finne.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...