Gå til innhold

WinXP og LyD

Sicho

Anbefalte innlegg

Hei

Hater disse lydene som følger med Windows så jeg bruker og fjerne dem rimelig kjapt.. Men problemet er at når disse lydene fjernes så vil jeg høre en stygg BIP fra maskinen, akkurat som i gamle gode dager med pc speakeren, bortsett fra at det kommer fra lydkortet. Er sinnsykt irriterende ettersom lyden er jævelig høy..

Nå husker jeg en god norsk tweak side for windows xp som fjernet all lyd som hadde med pc speaker og slikt.. Var en registry ting.. Den siden er desverre ikke oppe og går lengre, noen som har tips om hvordan man fixer dette? Takker for hjelp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg kjørte uten lyd en stund, bara plugga ut pc-speaken, prøv og velg sound scheme "no sound"

Det som er problemet, jeg har ikke pc speakeren i, men jeg får likevel lignende lyder gjennom lydkortet.. Dette kommer av at jeg bruker no sound under sound scheme.. Vanvitti irriterende at jeg ikke får slått av dette, fatter ikke hvorfor.

Lenke til kommentar

synest å huske noe om at om man går inn på det lille høytaler iconet nede ved klokka på task-baren, dobbel-klikker der og leter litt rundt (advanced og anna) så kan man på enkelte lydkort finne en egen innstilling for akkuratt det der med at lydkortet skal "simulere" kabinett-speaker. Synest å huske jeg hadde en slik insttilling på et Creative kort for noen år siden. Man kunne stille lyden på kabinett-høytaleren fra windows. Husker at jeg tenkte "fiffigt, men jeg har allerede røska ut den plagsomme speakeren anyway".

Kanskje det hjelper?

Lenke til kommentar
synest å huske noe om at om man går inn på det lille høytaler iconet nede ved klokka på task-baren, dobbel-klikker der og leter litt rundt (advanced og anna) så kan man på enkelte lydkort finne en egen innstilling for akkuratt det der med at lydkortet skal "simulere" kabinett-speaker. Synest å huske jeg hadde en slik insttilling på et Creative kort for noen år siden. Man kunne stille lyden på kabinett-høytaleren fra windows. Husker at jeg tenkte "fiffigt, men jeg har allerede røska ut den plagsomme speakeren anyway".

Det funka fint, fant ut at det var en egen kontroller for Pc Speaker, mutet bare den og alt funker fett nu, ingen irriterende bip bip.. Takker for alle tipsene folkens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...