Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Elektrisk arbeid i leilighet, håpløse montører?`KLAGE?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg tok kontakt med flere forskjellige Elektriker firma for og jgøre en jobb i leiligheten min.

1 firmaet som svarte meg fikk jobben, standard pris 650,- pr time etc.

Arbeidet: Koble opp 1x stikk kontakt med kabel mot kurs . NY.

1x kobling, stikk mot kurs.

1x kobling garderobe mot kurs

strekke ca 18 meter cat5 skjermet, fra stue til kontor.

Ved første dag håndverker skulle komme ble jeg fortalt han skulle komme mellom 0800-0900,

tok kontakt med montør kl 0830, han var på vei og ikke langt unna. (jeg bor i lørenskog)

Tok deretter kontakt pr tl kl 1030, montør var da nettop kommet til oslo pga trafikken fra drammen.

Jeg forklarte at jeg måtte dra pga jeg kunne ikke sitte hele dagen og vente på at han skulle komme.

Vi avtalte ny tid, montør møtte opp og startet arbeidet kl 12, han var ferdig kl 1500. Samboer var tilstede her da, iløpet av 3 timer klarte han kun og koble opp 1,kurs med 5 meter ledning til stikk kontakt (murvegg).

SPM: er ikke 3 timer litt for lang tid for kun en så liten jobb?

SPM2: håndverker fikk p-bot og krevde jeg skulle betale, jeg fikk bekreftet fra sjefen hans at det skulle trekkes av timene.

ved 2 gangs oppmøte var han syk,.

3 gang: "grossist" hadde glemt og bestille opp skjermet CAT5 kabel????

SPM: har jeg klage grunnlag for og trekke av timer i mistet arbeidstid i perioden jeg ventet på håndverkern de dagene han ikke møtte opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Dette var skikkelig komisk å lese, at du klarer å sitte igjen med en så tilsynelatende behersket mine etter en oppførsel som dette er er uten for min fatteevne :!: . Hadde det samme skjedd meg hadde jeg nok flydd i flint og nektet å betale en krone. Ta dette skriftlig og send til sjefen hans, har du snakket noe med han om dette her?

3 timer høres ut som tilstrekkelig for hele oppdaget. Og forlange at du skal betale parkeringsbot, forglemmelser og egenmelding for dette patetiske mennesket er så vanvittig at jeg begynner å lure på om du skriver det hele for å få deg en god latter av alle de vantro entusiastiske svarene du vil få.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar

@captain_obvious: Dette er sannsynligvis en jobb som krever mer tid enn 3 timer, bare så det er sagt.

SPM: er ikke 3 timer litt for lang tid for kun en så liten jobb?

Enkelt og greit JA.

SPM2: håndverker fikk p-bot og krevde jeg skulle betale, jeg fikk bekreftet fra sjefen hans at det skulle trekkes av timene.

Du skal ikke betale parkeringsboten.

SPM: har jeg klage grunnlag for og trekke av timer i mistet arbeidstid i perioden jeg ventet på håndverkern de dagene han ikke møtte opp?

Nei jeg tror nok ikke du har grunnlag for å kreve det desverre.

Lenke til kommentar

@captain_obvious: Dette er sannsynligvis en jobb som krever mer tid enn 3 timer, bare så det er sagt.

Tok kanskje litt ja, men en flink og effektiv fyr bruker nærmere 3 timer på hele oppdraget enn 3 timer på ett av punktene. Spørs litt hvor mye borring og sånt det blir.

Nei jeg tror nok ikke du har grunnlag for å kreve det desverre.

Dersom montør har lovet å være der til det tidspunktet, og ikke melder fra til deg - er det mulig du har en sak. Uansett kan det være lærdom å trekke ut av det: få nummer på montør og ring i god tid og spør om han faktisk kommer til oppgitt tid.

Og som sagt: ta en prat med sjefen hans og forklar hele situasjonen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

sånn praksisen er i mitt firma så faktureres det for hver påbegynte halvtime (min 1 time)

og kjøring fra kontoret til kunde (min 6km) hvis elektrikeren holder til i drammen, og du i lørenskog så har det jo gått en time til kjøring med en gang.

hvis det var en helt ny kurs han la opp så er det ikke sikkert at 3 timer er så forbaska ille, ha måtte kanskje sy ut i tavla hvis det ikke var ledig plass på samleskinna, hvis du i det heletatt har automater med samleskinne. hver minste lille jobb fører også noe papirarbeid med seg, bla en sluttkontroll.

brukte han tid hos en grossist for å ta ut materiell, så skal også denne tiden faktureres kunde.

høres sikkert helt villt ut dette, men slik er det

Skal du først leie elektriker, så lønner det seg å ha han der flere timer sammenhengende, slik at kostnader per time blir litt utjevnet. er også lurt å be om en pris for hele opplegget.

men uansett så lønner det seg å klage! holder somregel å bare ta en telefon, får du ikke nok avslag da, så kan du sende inn en skriftlig klage.

men glem ikke den "skjulte" tida som DU også må betale for. (kjøring, handling og skriving)

Lenke til kommentar

Ja, det er kjentsak at det går sport i overfakturering i håndtverkerbransjen om dagen. Men han skal da for faen ikke betale for oppmøte når montør er syk, at han glemmer å kjøpe en kabel som han burde tatt på veien til kunden, og så presterer han å bruke 3t på å legge en 5m kabel til kurs - hos en privatkunde.. alle vet jo at man må jobbe noenlunde effektivt hos privatkunder. p-boten er jo bare toppen av frekkhet. For et udugelig nek. Ikke gi deg på dette her.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

at det skulle bli fakturert Drammen - lørenskog ble jeg ikke opplyst om.

tidsbruk: ja det ble brukt 3 timer på å legge cat 5 kabel.

Klaget inn beløpet å det ble nedjustert, når elektrikern skulle borre gjennom "stender" /vegg klarte han jaggu å borre opp i murtaket også.

Han fikset dette sånn delvis men jeg trekkte fra 1500,- for arbeid/utgifter det påløper meg å rette feilen fullstendig.

Lenke til kommentar

Vanskelig og kunne bedømme uten oversikt. Det er mye som er lett og si, men ikke like lett utføres i praksis.

Skjønner ikke helt klaginga til folk på timeforbruk! Medreknet kjøring så er ikke 3 timer mangen timene. Ergo det blir utført lite arbeid på mye tid..

Husk at det går i gjennomsnitt minst 1minutt pr km kjøring under normal traffikk. 60km/t.

En ting folk goddtar er bilverksted. Skiftet heime i tunet mitt på 1,5 time skiver/klosser og en kaliper. Er selv ikke noe glad i å skru bil. Verksted forlangte 3,5!!! time for jobben av en kamerat, med samme WV Golf3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...