Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Formatere C-partisjon på Acer Aspire 5103 WLMi

Anbefalte innlegg

Hei!

Min Acer ville ikke inn i Windows på vanlig måte når jeg bootet den i dag. Derfor tenkte jeg at jeg skulle formatere den, men jeg ønsker kun å formatere C-partisjonen da D-partisjonen er full av viktige dokumenter og andre filer. Jeg vet at man kan bruke eRecovery, men da sletter man vel begge partisjonene og setter innstillingene til slik de var når jeg mottok maskinen.

Hvordan kan jeg KUN formatere C-partisjonen?

Håper noen snille sjeler kan hjelpe meg.

Mvh

Robin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis du har en windows cd så kan du bare sette den inn i pc-en og velge og formatere Partisjonen C og så innstalere XP på denne igjen.

Kan anbefale deg og sjekke størelsen på de forskjellige partisjonene så du husker og formatere riktig partisjon.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Viktige dokumenter og slikt er vel ikke mange megabyte , så det kan du vel flytte/kopiere ut til en usb pen/disk , eller brenne på en DVD i værste fall hvis det er mye.

Edit:

Du bør prøve en system restore (system gjenoppretting) først da , føre du tyr til total reinstallasjon av windows.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg har Vista og ingen cd. Kommer ikke inn i Windows, så da blir det litt vanskelig å hente ut viktige dokumenter. Mener det skal være en knappkombinasjon som gjør at en bare gjenoppretter C-partisjonen eller bare C-partisjonen. Noen som kan hjelpe?

Hadde vært veldig fint. Jeg har ingen gjenopprettingscd.

Lenke til kommentar

Du kan bruke eRecovery til å ta en backup image av hele D:

Den kan spanne CD/DVD er hvis det er behov for flere.

Etter dette kan du kjøre eRecovery factory reset.

Etter factory reset kan du via eRecovery restore D: igjen.

Det er også anbefalt å brenne ut til CD/DVDer eRecovery gjennopprettingspartisjon.

Slik at du gjenopprette selv om den skjulte recover partisjonen blir skadet eller slettet.

Har du ikke tilgang på eRecovery guide finner du en PDF her :

http://www.acrobatplanet.com/go/erecovery.pdf

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...