Gå til innhold

Scart til PC-skjerm-konverter - Finnes dette?

Anbefalte innlegg

Har en dekoder til digital-TV, som kobles til TV via SCART. Jeg vil ha 2 ting: Flat-TV og ny Skjerm til PC'en. Nå lurer jeg på, om jeg kan ta to fluer i en smekk? Altså å kjøpe en PC-skjerm, og skaffe meg en slags konverter som gjør at Scart kan tilkobles denne skjermen, altså at jeg kan se TV på PC-skjermen?

Har ikke verdens beste lønn, i og med at jeg er 17 år og har en normal butikkjobb hvor jeg ikke jobber mer enn 1-3 dager i uken. Derfor jeg lurer på om jeg kan spare penger med å ta i bruk en slik løsning?

På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så lett å få til. Det finnes noen PC skjermer som har video inngang (kompositt), f.eks 24" Dell. Men den er relativt dyr.

Dessuten blir kvaliteten ikke så bra med bare kompositt.

Det normale når man kobler SCART til en TV er man bruker RGB, som er vesentlig bedre kvalitet enn kompositt. Men du vil ikke finne noen PC skjerm som har SCART RGB.

Du kan jo prøve å sjekke bruktmarkedet for plasmaTV. De kostet over 30000 for 5-6 år siden, nå er det mulig å få de for 2000. De har bare 480 linjer, og mange vil nå bytte til ny HD skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...