Mats Danielsen Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hei! Har drevet på med et CMS en ukes tid som jeg lager for Henrik Torjussen. Har også planer om å selge dette videre til andre webdesignere med en lisens som kan brukes så mange ganger du vil, sålenge siden er laget av dette selskapet. CMSet finner dere her: http://mats.jaerlan.com (Sponset av Goggen ) Så jeg lurte på om dere hadde noen ideer til hva jeg også kunne ha med? Har noen småting her: - Kalender - Gjestebok - Galleri etc. Og forresten, ja skal lage login asap Da blir brukernavnet og passordet: Demo Hilsen Mats Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Noen punkter: - Behaviours (Forskjellig "sidetyper", Arkiv/Gjestebok/Galleri whatsoever) - Plugin-system - Sider kan lagres hierarkisk og få en url som dette: "/about/products/cms", hvor about er root-siden og products og cms er barn av about. - Logg over alt som foretas i admin-grensesnittet - Filmanager (Vise, redigere, opprette og slette filer og mapper gjennom admin-grensesnittet) - Laste opp bilder og enkelt kunne endre størrelsen (Gjerne mulighet til å laste opp ZIP-arkiver med bilder) - Støtte for flere forskjellige formateringsformater (HTML, Textile, Markdown) - Kommentarmuligheter - Custom-fields Endret 29. august 2008 av Josh Homme Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Tusen takk! Ser helt klart at det er flere av disse tingene jeg skal ta med i systemet Lenke til kommentar
allyse Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Mitt beste forslag er å faktisk lage et CMS da, og ikke et nyhetsscript (slik som det du linker til er...) evt. en pluginbase. Et CMS er iofs er større begrep enn det å skrive nyheter. Google kan være et cms, download.com er et cms osv. Lag mulighetene for å utføre de handlingene, så har du et bra system Lenke til kommentar
eigan Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Tar sin tid før jeg bruker ditt og ikke de minst 30 andre gode som finnes og som er gratis.. Dem som er gratis har jo i tillegg bedre funksjoner.. Wordpress, Drupal og Joomla er jo noen av dem Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Det er mange som koster 20 000 også som er dårligere en de som er gratis Lenke til kommentar
eigan Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Da ser jeg ikke hvor du vil henn.. Du vil tjene penger på ett CMS som er dårligere enn gratisalternativer? Hvorfor ikke reklamere for de gratisalternativene? Lenke til kommentar
olabilen Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) kanskje du burde sette opp autensieringen, så det går an å se på demosiden? Og ja, når det finnes gode gratisalternativer, og dårligere betalte løsninger (som du sier); hvorfor skal du da ta betalt (og joine de dårlige) ? Hvilket argument er det....? Endret 2. september 2008 av phpdavid Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Kanskje han gjør det for å lære? Ikke noe galt med det. Og om oppdragsgiver betaler for det så ser jeg heller ikke noen grunn til å la være. Nå går jeg OT her, beklager det. Men vil forsøke å få frem et lite poeng her som kan være relevant Jeg skal inrømme at jeg selv ikke gidder å finne opp hjulet på nytt, og leverer webløsninger til kunder basert på eksisterende cms, stort sett brukt joomla. Da joomla er godt dokumentert på norsk for sluttbruker. Wordpress er mer egnet for blogger, selv om man kan bruke det som et cms. Uansett, å bruke et ferdig CMS sparer meg for tid, kan bruke mer tid på å tilpasse utseendet til firmaets profil, og jeg kan være billigere enn andre som bruker tid på å utvikle selv. Enkelt for meg, billig for kunden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå