Gå til innhold

Problemer med first gen iPhone

Anbefalte innlegg

En uviss person har fått problemer med sin Jailbreak'd første generasjons iPhone (dvs. ikke iPhone 3G). Dette etter å - uten å ha hørt noen advarsler - ha installert den nye programvaren 2.0.2.

Dette skapte selvfølgelig problemer. Telefonen låste seg, og forteller nå at et AT&T abonnement må aktiveres. Noe som denne uvisse personen selvfølgelig ikke har tenkt til å gjøre.

Ytterligere info kan være at telefonen har hatt et vanlig Djuice abonnement fra før, siden telefonen ble unlocket på programvaren 1.1.4.

Kan 2.0.2 unlockes problemfritt?

Kan iPhone tilbakestilles til 1.1.4?

Andre tips?

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Detta blei problematisk uansett.

"D. Oppdater/gjenopprett iPhone i iTunes

- som en "bonus" får du nedlastet korrekt firmware-fil tilhørende din iPhone

- denne firmware-fila vil du trenge senere når du kjører QuickPwn

D1. Start iTunes

D2. Tilkoble iPhone til PC

D3. Følg anvisninger i iTunes, evt. trykk på enten Oppdater eller Gjenopprett

D4. Vent til oppdateringen/gjenopprettingen er ferdig

- ignorer eventuelle (samtlige) feilmeldinger i iTunes

D5. Avslutt iTunes

D6. Frakoble iPhone ifra PC"

De fete punktene i guiden får jeg ikke gjort, siden iTunes bare ber meg om å sette inn SIM-kortet som fulgte med telefonen. Dvs AT&T SIM-kortet ifra USA. Så fort jeg setter inn dette, vil iTunes bare be meg om å aktivere abbonementet. Eneste valget jeg får (om iPhone) i iTunes er "Løs ut iPhone"

:(

Og for å toppe hele driten, så virker ikke QuickPwn på min pc heller. (har prøvd flere versjoner, skal prøve på min laptop også. Ingen av dem er MAC)

Lenke til kommentar

Etter at du har lastet ned QuickPwn så åpner du dette (når du får det til) så velger du iPhone 1.gen, trykker på pilen, og trykker "browse", og finner firmware-filen, som du oppdaterte iPhonen med tidligere. (Den som er på telefonen nå). Den ligger på: C:/documents and settings/[brukernavn]/min musikk/iTunes/ så skal det ligge en mappe som heter ett eller annet "software" eller noe. Velg denne, og følg guiden igjen fra det punktet.

Skjønner at dette er veldig vanskelig å skjønne, men etterhvert så blir det veldig enkelt, når du først skjønner hva du gjør :)

Skal forresten nevnes at QuickPwn er KUN til Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...