Phergan Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 En uviss person har fått problemer med sin Jailbreak'd første generasjons iPhone (dvs. ikke iPhone 3G). Dette etter å - uten å ha hørt noen advarsler - ha installert den nye programvaren 2.0.2. Dette skapte selvfølgelig problemer. Telefonen låste seg, og forteller nå at et AT&T abonnement må aktiveres. Noe som denne uvisse personen selvfølgelig ikke har tenkt til å gjøre. Ytterligere info kan være at telefonen har hatt et vanlig Djuice abonnement fra før, siden telefonen ble unlocket på programvaren 1.1.4. Kan 2.0.2 unlockes problemfritt? Kan iPhone tilbakestilles til 1.1.4? Andre tips? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Jeg har ikke iPhone selv, men er det ikke noen måte å enten laste ned 1.1.4., eller å tilbakestille iPhone via instillinger, eller en restartknapp? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Take it easy ja, 2.0.2 kan jailbreakes. Jeg har selv gjort det. Følg denne guiden 100% så skal det gå bra Lenke til kommentar
Phergan Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Takk skal du ha! Gir tilbakemelding om det funker eller ikke. ;} Lenke til kommentar
Phergan Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Detta blei problematisk uansett. "D. Oppdater/gjenopprett iPhone i iTunes - som en "bonus" får du nedlastet korrekt firmware-fil tilhørende din iPhone - denne firmware-fila vil du trenge senere når du kjører QuickPwn D1. Start iTunes D2. Tilkoble iPhone til PC D3. Følg anvisninger i iTunes, evt. trykk på enten Oppdater eller Gjenopprett D4. Vent til oppdateringen/gjenopprettingen er ferdig - ignorer eventuelle (samtlige) feilmeldinger i iTunes D5. Avslutt iTunes D6. Frakoble iPhone ifra PC" De fete punktene i guiden får jeg ikke gjort, siden iTunes bare ber meg om å sette inn SIM-kortet som fulgte med telefonen. Dvs AT&T SIM-kortet ifra USA. Så fort jeg setter inn dette, vil iTunes bare be meg om å aktivere abbonementet. Eneste valget jeg får (om iPhone) i iTunes er "Løs ut iPhone" Og for å toppe hele driten, så virker ikke QuickPwn på min pc heller. (har prøvd flere versjoner, skal prøve på min laptop også. Ingen av dem er MAC) Lenke til kommentar
µT. Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Etter at du har lastet ned QuickPwn så åpner du dette (når du får det til) så velger du iPhone 1.gen, trykker på pilen, og trykker "browse", og finner firmware-filen, som du oppdaterte iPhonen med tidligere. (Den som er på telefonen nå). Den ligger på: C:/documents and settings/[brukernavn]/min musikk/iTunes/ så skal det ligge en mappe som heter ett eller annet "software" eller noe. Velg denne, og følg guiden igjen fra det punktet. Skjønner at dette er veldig vanskelig å skjønne, men etterhvert så blir det veldig enkelt, når du først skjønner hva du gjør Skal forresten nevnes at QuickPwn er KUN til Windows. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Forresten, så må du sette iPhonen i DFU-modus. Hvordan du gjør det skal stå i guiden. Da vil du i teorien ikke har noen problemer med iTunes. Lenke til kommentar
Phergan Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 DFU-mode? Står ingenting om det i guiden, så vidt jeg har fått med meg. :/ Lenke til kommentar
Phergan Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Drit i DFU-mode, den funker nå! O' joy! Takk for hjelpa, dudes. ^^ *LØST* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå