No Matter What You Say Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hei. Jeg har nettopp fått vite at jeg skal tjenestegjøre som operasjonsassistent. Mitt intrykk av tjenesten er at mann sitter å overvåker flytrafikken, og jobber en uke på en av. Noen som har gjennomført denne tjenesten? MVH Fersk rekrutt. Lenke til kommentar
kterjesen Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hei. Jeg har nettopp fått vite at jeg skal tjenestegjøre som operasjonsassistent. Mitt intrykk av tjenesten er at mann sitter å overvåker flytrafikken, og jobber en uke på en av. Noen som har gjennomført denne tjenesten? MVH Fersk rekrutt. Det kommer ann på hvor du skal være, mest sansylig havner du i Stavanger (jåttå) eller Bodø (reitan). Jeg er selv IKKE på OS (operasjonsassistent / overvåkningssenter) men MSO (samband) Det er som du nevner selv du sitter og overvåker litt gør noen småting og slapper av ellers..... kan vær kjedlig til tider. Fordelen er at du ikke har en uke av og en på Men 2 (to) uker på vakt og deretter 2 uker FRI (såkalt turnus perm). Det er som sagt ikke den mest fantastiske tjenesten, men det er "helt ok" om du er klar for ett par late dager. Lykke til i (ikke i militære, men ) FORSVARET Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Hei! Har kommet inn på opass på Bardufoss :S Om jeg husker riktig hadde jeg opass på tredjevalget (som listefyll), men jeg sa klart ifra om at jeg ikke ville nordover. På første og andrevalg hadde jeg Vaktsoldat og Vakt&Sikring. Jeg er sikker på at jeg stiller sterkere enn mange av de som kom inn på Vaktsoldat og V&S (med tanke på resultat på 3000-metertesten). Kan tredjevalget mitt ha gjort at jeg er blitt nedprioritert? Men dersom klagen min ikke slår gjennom; hvordan er tjenesten på Bardufoss? Hvordan er turnusen? Endret 30. august 2008 av -=Martin=- Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 Jeg hadde også ups. ass. på tredjevalg, og sanitet og terminal assistent på første og andre. Lenke til kommentar
kterjesen Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Det er mulig du ble nedprioritert pga dit 3 valg (det samme gjeldt meg) Dette er fordi forsvarets behov går foran ønsker. Når det gjelder bardufoss kan jeg ikke uttale meg, hverkne om hvordan tjensesten er eller om du i det hele tatt har turnus. D du uansett bør få med deg når du reiser nordover er en laptop eller lignende. Lykke til i nord... det er ikke så galt som mange vil ha d til. :-) Lenke til kommentar
Unconnected Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Har tenkt å søke meg som Operasjonsassistent i Luftforsvaret når jeg er ferdig med rekrutten, men ser at det er mange som skriver at det er kjedelig. Noen som har litt mer informasjon? Har ikke lyst på en kjedelig førstegangstjeneste, men det som står på forsvaret sine sider er jo kjempespennende, syns jeg iallefall. Arbeidsoppgavene består blant annet i å snakke med flyene over sambandet, lage værpakker med værmeldinger til flyene og følge med på flyaktivitetene til og fra flyplassene. Du får en innføring i forskjellige datasystemer, meteorologi, aerodynamikk, navigasjon og samband.Du får også opplæring i diverse datasystemer for å kunne bistå Mission Support med deres registrering av planlagte flyturer. Er det lite å gjøre, eller får man ikke gjort alt som står der? Ble litt bekymra nå, var jo en av grunnen til at jeg søkte meg i Luftforsvaret. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Det som står på forsvarets sider og hva rekrutterings offiserer sier om visse tjenester og tjenestested som høres kjedelig ut eller høres morsomme ut skal man ta med en klype salt. Det som står der er jo ikke feil, men det blir liksom som et krigsspill som alle soldater sier er krig 90% venting og 10% action, i spill ser du bare de 10%, forsvaret beskriver også kanskje bare de 10% som er morsomme. Men nå har ikke jeg vært operasjonsassistent så jeg kan ikke si hva tjenesten går ut på, men som sagt alle rekrutterings sider skal man ta med en klype salt. Endret 18. august 2011 av Zimmerh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå