Rinox Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hei! Jeg har tilsammen 3 partisjoner (disker) til hardiskene mine på PCen. Jeg kjøpte PCen min brukt og da var det slikt. Systemet på PCen min, inkludert alle programfiler kjører på disk C, som kun har 15 gb, men nå er jo det selvfølgelig brukt opp. Jeg har en disk med litt over 250 gb til backup av filmer og slikt, men jeg har en disk (disk H) med 80 gb som ikke er i bruk. Er det mulig at jeg kan spleise de to diskene H og C slik at system-disken blir litt større? Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hei! Vet ikke om programmet lar deg gjøre det, men mener å ha sett at Partition Magic skal kunne gjøre dette Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Partisjoner og disker er ikke det samme. Det er jo vesentlig å vite om du har en disk med 3 partisjoner, eller to spearate disker. Det går ikke å slå sammen partisjoner som ikke er på samme disk. Bruk Diskbehandling til å skaffe deg oversikt over hva du har. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Som Hårek sier, du kan slå sammen partisjoner git at de ligger på samme harddisk, men det er ikke mulig å slå sammen partisjoner spredt utover flere disker. Det er mulig å simulere èn stor disk med mange små disker, men da må du i så fall bruke JBOD RAID oppsett, og det ligger sansynligvis litt utenfor det du vil til å gjøre. -Stigma Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Jeg leste ikke posten din tydelig nok. Du sier at H disken din er en separat disk på 80 gig, right? Om partisjon C og H hadde vært på samme disk hadde dette latt seg gjøre, som de to over nevner. Lenke til kommentar
andbakken Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Men hvordan gjør man det, hvis man har F.eks. som meg, c: og en partisjon som er ut fra den på 3GB.. Hvordan får jeg lagt til den 3gb partisjonen til c: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå