Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Varmt 8800GT trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg kjøpte for liten stund tilbake et Geforce 8800GT Kort og byttet det ut mot et eldre 7950GT kort. 8800GT er et bra kort til prisen og det virket fantastisk, men for ca 1 måned siden begynte jeg å merke at kortet ble jææævlig varm og pcn rebootet plutselig, (skjer ikke ofte) temperaturen ligger på ca 70 grader i windows nesten rett etter boot! Jeg bruker ntune programmet til å styre vifte-hastigheten (den ligger på 30% default) og overvåke temperaturen.

Vel og merke husket jeg at tidligere når skjermkortet var nytt lå temperaturen i windows på ca 40 grader og rundt 50-60 i spill, varierte såklart etter hvilket spill. Kunne omtrent ha viften på stock eller rundt 40%. Nå må jeg ha den på 70% og varmen etter fem minutter med wow ligger på 70 grader++ og har fått artifacts i wow. (tør ikke spille andre spill med varmen:P)

Har formatert pcn for å se om det var noe programvare som irriterte den, men det virket fortsatt ikke. Bootet pcn opp i sikkerhetsmodus for å se hva temperaturen var i windows og den var dritvarm ca 60 grader. Har nyeste drivere og jeg passer på å slette gamle osv. Er veldig nøye med bruk av pcn min.

Nå har jeg satt inn mitt gamle 7950GT kort for å sjekke temp. Den er helt normal og ligger på 40 grader i windows og rundt 50 wow. Så må være noe galt med 8800GT!

Det jeg lurer på er om noen kan hjelpe meg med hva årsak kan være, og om det kan løses av meg. Ellers må jeg sende inn kortet til MPX.no for å få nytt/fikset kortet.

Mvh. Thomas

Endret av sonix2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fjernet støv. Men jeg ser at det ligger nesten "forsteinet støv" litt under dekselet på kortet. Men aner ikke hvordan jeg åpner dekselet, kunne prøvd! Kortet er fra November også så er ikke veldig gammelt,

Endret av sonix2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...