The Ghost Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Hei. Tenker å ta min PSU ut av stål kabinettet sitt for både vekt og plass reduksjon i et kabinett jeg skal lage, det jeg da lurer på er om det vil komme får mye EMI (Electromagnetic interference) så de andre komponentene i maskinen ikke vil fungere ordenlig ? Strømforsyningen kommer til å monteres halveis over hovedkortet og ved siden av skjermkortet, blir maks 1cm unna de nevnte komponentene. Lurer også på om det er mulig å lodde (i parallel) sammen de 4 12v railsa min PSU har, sånn at det trekkes like mye kraft fra alle sammen så den ene ikke blir over belasta og den andre nesten ikke blir belasta i det hele tatt Regner ikke med at noen her vet svaret på alt dette men kom gjerne med deres synspunkt så finner vi nok ut en løsning Takker for all respons Endret 30. august 2008 av The Ghost Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 EMI er vanskelig å beregne, det blir bare å gjette hva som kan skje. Hvis PCen får noen sjeldne, merkelige feil så kan du mistenke EMI, men det kan jo godt være noe annet. Er vel best å ha en skjerm imellom for å eliminere risken. Det trenger ikke være en plate, kan også være et gitter. Du kan jo sjekke kretskortet på PSU og se om 12V kanskje kommer fra et felles punkt. Har aldri sett skjema for hvordan slike strømbegrensa utganger er koblet. Kan godt være at de tåler å kobles sammen. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 Et gitter kan jeg nok få montert opp, holder det å bare ha det på sidene som vender mot komponentene ? På en Silverstone Zeus jeg hadde så stod det eks. 12v2 på CPU kontakta og 12v3 på PCIe kontakta, derofr renger jeg med at de de er avskilt, men vet ikke åssen det er med OCZ som jeg har nå Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Har åpnet OCZ'n og 12v railene er lodda hver for seg, burdte jo ikke by på noen problemer, men bare for å være sikker, noen som kan bekrefte ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå