Gjest Guest_Bekymret_* Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hei, jeg sliter litt med et problem som jeg hadde håpet noen kunne hjelpe meg med. Broren min er da 22 år, jeg er selv 25, og det store problemet her er at han bor hjemme uten inntekt, og ikke ser ut til å ville skaffe seg det med det første. I barndommen var han den vellykkede av oss. Var god i sport, flink til å tegne, hadde masse venner(har han forsåvidt fortsatt), og fikk sin første kjæreste i en alder av 12 år, og de var sammen helt til han var 16. Jeg derimot var den litt spesielle gutten som slet sosialt, ble mobbet, hadde dårlig koordinasjon, og sugde i sport. Jeg var en taper og han var en vinner... Men nå er rollene snudd på hodet. Jeg studerer, har deltidsjobb, en kjæreste og samboer jeg har hatt i 4 år. I tillegg driver jeg å tar sertifikatet. Han derimot, bor hjemme, "snylter" på moren min ved å ikke ha noe inntekt, og bommer i tillegg røyk av henne hele tiden. Sitter kun inne og spiller X-box 360 døgnet rundt. Ikke gidder han å ta lappen heller, selvom jeg og han begge kommer til å få dette spandert av arv min far har fått. Og det er ikke akkurat slik at dette er noe som akkurat har skjedd. Han begynner på diverse jobber eller skoler, fordi folk maser på han om det, og så slutter han etter noen uker. Slik har det vært siden han sluttet på ungdomsskolen i 2002. Siste jobben han har hatt over tid var da han var 17 år og jobbet i en sportsbutikk gjennom skolen. Så i det store og hele har han gått hjemme uten å gjøre noe i 5 år. Fordi han ser at jeg lykkes på så mange plan, mens han sliter med å mestre voksenlivet, så driver han i stedet å drar opp episoder fra da vi var barn, og jeg var rar og merkelig, og gjorde mye tull, mens han var den som var "den kule". Han prater jo heller ikke med noen om hva som plager han, og hvorfor han ikke søker jobb. Hver gang jeg og moren min nevner at de søker folk et sted, sier han bare at han ikke vil ha en A4-jobb. Han vil jobbe med noe han er in