Gå til innhold

Nytt skjermkort, Strømforsyning og CPU vifte, hjelp?


Anbefalte innlegg

Heisann! Kjøpte min PC for en liten slump med penger for godt over ett halvt år siden..

Nå er det konf. så time for some updates..

 

PC-en jeg har nå bråker MYE fra CPU-vifte ( Stock-vifte fra Intel ) og skjermkortet er som ett fly.. Derfor har vil jeg ha ny; CPU-vifte (Ubegrenset), Strømforsyning ( 600kr - 800kr )

og skjermkort til rundt 1000-1200 kr..

 

Da spør jeg dere om hjelp siden jeg ikke er helt oppdatert..

 

Hw nå: HK : Asus P5N-E SLI CPU : Intel Core 2 Duo E4600 2.4GHz RAM : Corsair TWIN2X, 2GB GPU : Asus GeForce 8600GT 512MB PSU : Power Man 350w HDD : Samsung SpinPoint T166 250GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og alt det funker på mitt system? Asus P5N-E SLI går fint med ATI 4850 512mb ?

Det passer ja.

Du kan også vurdere en Corsair strømforsyning. De er svært stillegående og av god kvalitet.

Her er en god Cpu-kjøler til en rimelig penge.

Radeon HD4850 finnes med forskjellige kjølere. Hvis du skal ha et stillegående kort velger du HIS Radeon HD 4850 IceQ 4 eller Sapphire Radeon HD 4850 TOXIC.

Lenke til kommentar
Og alt det funker på mitt system? Asus P5N-E SLI går fint med ATI 4850 512mb ?

Det passer ja.

Du kan også vurdere en Corsair strømforsyning. De er svært stillegående og av god kvalitet.

Her er en god Cpu-kjøler til en rimelig penge.

Radeon HD4850 finnes med forskjellige kjølere. Hvis du skal ha et stillegående kort velger du HIS Radeon HD 4850 IceQ 4 eller Sapphire Radeon HD 4850 TOXIC.

 

 

 

Hadde ikke tid til og skrive så langt :)

 

MEn morten sine råd er veldig gode, ja alt passer

Lenke til kommentar

Om du ikke skal drive med heavy-duty overklokking, er ekstra kjølepasta ikke nødvendig.

Ser ikke vits å bruke ekstra penger og stresse med å fjerne den medfølgende kjølepastaen.

Det finnes faktsik også CPU kjølere med en fornuftig pris. Eksempel Cooler Master Hyper eller Cooler Master Hyper TX2 som koster rundt 200-250 kroner.

Her har du en test, eller omtale om du vil av Cooler Master Hyper TX2, som selges for 199 kroner hos Komplett.

http://www.overclockersonline.net/index.ph...=772&pnum=0

 

Corsair og ikke minst Chill Innovation er kjent for gode og støysvake strømforsyninger.

Chill Innovation CP-700M 700W vil nok ikke være et dårlig valg.

 

Når det gjelder skjermkort, så er som nevnt Radeon HD 4850 det beste valget om du har en prisgrense på 1000-1500 kroner. Jeg må også nevne at Radeon HD 4850 om ikke lenge vil bli levert med en Passiv kjøleløsning. Denne vil dog være litt dyrere, rundt 1500-1600 kroner, men vil til gjengjeld være 100% lydløs.

Ellers blir det som nevnt HIS Radeon HD 4850 IceQ 4 eller Sapphire Radeon HD 4850 TOXIC.

Lenke til kommentar

Antec P182 er godt valg.

Alternativ kan du vurdere Antec Sonata III. Jeg har selv denne, sammen med en Noctua Noctua NF-S12-1200 vifte i front og Arctic Cooling Freezer 64 Pro PWM prosessorkjøler. Resultatet hos meg er Meget støysvakt. Den medfølgende Antec viften er forøvrigt satt til Medium hastighet.

Det følger dessuten også med en 500W strømforsyning til Sonata III.

Lenke til kommentar
Enig med Morten der, men jeg hadde heller gått for Zalman CNPS9700NT da den har fått ganske gode resultater hos Frostytech.

Husk kjølepasta ;)

Joda Zalman er bedre,men litt vel dyr og unødvendig hvis ikke trådstarter driver med overklokking. Hvis ikke jeg tar helt feil her,så må trådstarter ta ut hovedkortet for å montere Zalman-kjøleren,det er ikke nødvendig med OCZ...tror nok trådstarter helst vil slippe å demontere hele pc'en for å montere en kjøler. ;)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Nå er det litt sent på kvelden, og jeg trekker kanskje raske konklusjoner her, men likevel: Han som har laget den reviewen må være ansatt i et flyselskap? Han har iallefall engelsk tonefall og fraser som passer godt inn på et fly.. (Thank you for watching (this safety...))

 

Veldig artig (og god) review!

Lenke til kommentar
Nå er det litt sent på kvelden, og jeg trekker kanskje raske konklusjoner her, men likevel: Han som har laget den reviewen må være ansatt i et flyselskap? Han har iallefall engelsk tonefall og fraser som passer godt inn på et fly.. (Thank you for watching (this safety...))

 

Veldig artig (og god) review!

 

 

 

Anbefaler 3dgameman rewievs men han har bare tatt av p190 som er nesten det samme bare mye dyrere :)

 

 

Kjempebra post svenni og lykke til med pcn PhenomeN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...