Gå til innhold

Philips vil ikke godt mer enn 4 års reklamasjon på skjerm


Emma22

Anbefalte innlegg

På tide med en liten oppdatering.

Jeg hadde ikke spesielt lyst til å stikke innom butikken, så jeg utsatte det noen dager. Fikk så en mail og sms om at jeg kunne beholde den skjermen jeg hadde fått låne som erstatning for den gamle. Dette var en helt grei deal for meg, siden skjermen var helt ny når jeg fikk den, og så slapp jeg å diskutere mer med dem. Kunne sikkert fått mer ut av dem, men hadde ikke lyst til å kaste bort mer tid på det. Nå har jeg i allefall en skjerm som virker, og det er mer enn jeg hadde, og mer enn dem ville tilby meg, så greit nok.

 

Takk for all respons i tråden min.

 

be om å få en kvittering på den nye skjermen din

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Produktet er nytt, men du bør allikevel kreve en kvittering på det. Skulle det bli problemer i fremtiden kan Elkjøp nekte deg reklamasjon dersom du ikke har en kvittering å vise til. Får du ikke en kjøpskvittering kan du i alle fall kreve å få det skriftelig at dette er et ubytteprodukt for den opprinnelige skjermen.

Lenke til kommentar

Det gjør det også.

Men kvitteringen er ditt eneste bevis på kjøpsdato, kjøpesum og hvem som er selger.

Uten kvittering på den nye skjermen vil du sannsynligvis få avslag på en eventuell reklamasjon senere. For det er ikke sikkert at Elkjøp har en kopi av denne kvitteringen i sine systemer siden det i utgangspunktet var et låneprodukt.

 

Pass imidlertid på at kjøpesummen på kvitteringen overstiger 1000 kr (helst mer).

 

Er det flere enn meg som reagerer på at Emma22 ifølge Forbrukerrådet ikke kunne få mer enn 1000 kr ved heving?

Ved heving skal jo begge parters ytelse leveres tilbake, dvs 3750 kr, med de unntak som allerede er nevnt. Det er jo uansett selgeren som må kreve nyttevederlag, det trekkes jo ikke automatisk... Hvis selger har krevet det, så virker jo Alastors regnstykke korrekt, og dette viser et helt annet beløp enn det Forbrukerrådet opererer med.

Lenke til kommentar
Forbrukerrådet har glemt å regne forsinkelsesrente fra kjøpsdato, ser kun ut som om de har tatt det fra reklamasjonsdato, eller ikke i det hele tatt.

 

Kan ikke stole på den gjengen der uansett :).

Det spørs om klager huket av om å kreve renter i klageskjemaet til Forbrukerrådet det vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...