Gå til innhold

Åpning av porter på Zyxel/Linksys

Anbefalte innlegg

ADSL modemet mitt er ein Zyxel Prestige 650R, og den trådløse ruteren min er en Linksys WRT54G v2.2.

Det eg skal gjøre er å åpne portene 6112-6119(Warcraft 3), men eg har følgt guides til punkt og prikke på portforward.com, men funker ikke :S

Har skreve inn kallags porter eg skal åpne og på min IP, på mi maskin.

192.168.10.100. Men ingen som finner min game når jeg creater på WC3.

Snakka med en it-mann på en lokal dataforretning her eg bur, han sa eg burde prøve å sette adsl modemet i Bridge mode, men da funker ikke nettet lenger, og det kommer bare opp masse avanserte alternativer som eg ikke skjønner meg noke på..

Noke eg har gjort feil, eller glømt?

Vær så snill, noken som kan dette? Trenger sååårt hjelp :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fungerte ikke det Rim sa :/

Men asso, når den ikke står i bridgemodus, er jo adsl modemet nett som en 1. ruter på en måte. Fungerer det med flere rutere etter kvarandre så lenge portene er åpne?

Og la7dfa, den må du forklare litt nærmere :p

Hvordane skal eg åpne alle portene med DMZ? Skrive det inn i der du åpner porter?

Takknemlig for svar :=)

Lenke til kommentar

Hvis vi tar en ting av gangen så skal det rim skrev fungere såfremt du gjør det riktig.

Jeg foreslår at du gjør det litt enklere for deg og setter 650R i bridgemodus.

Da slipper du å forwarde porter i routermodemet (650) og kan bruke vanlig portforwarding i Linksysrouteren slik du finner oppskrift på hos portforward.com

Hvis du har Telenor som nettleverandør så går du bare inn på bruksanvisning på siden deres og setter 650 i bridge.

Deretter logger du deg inn på Linksysrouteren og setter den opp i PPPoE, [email protected] og passordet.

Nå skal du være på internett og kan forwarde de portene du har bruk for til spillet.

Når det gjelder det tidligere tipset om DMZ så er det som regel en 'funksjon' som kalles DMZ.

Du kan 'emulere den' ved å forwarde alle portene (1 - 65535) mot din ipadresse.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

OK ser ut som Eninvest har samme opplegg som BKK.

Dvs at de har en fast DMZ-adresse som du må sette i routeren som står etter 650R.

Det vil si at DMZ på routern er satt til 192.168.80.254.

velg fast ip på din linksys internettport (WAN) til:

ip 192.168.80.254

mask:255.255.255.0

gateway: 192.168.80.1

dns1: 195.159.0.100

dns2: 195.159.0.200

og du har alle porter på åpne inn til Linksysen din. (Delvis sakset fra ett av Ranviks innlegg).

Deretter kan du forwarde portene du behøver i Linksys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...