Bllink Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 ADSL modemet mitt er ein Zyxel Prestige 650R, og den trådløse ruteren min er en Linksys WRT54G v2.2. Det eg skal gjøre er å åpne portene 6112-6119(Warcraft 3), men eg har følgt guides til punkt og prikke på portforward.com, men funker ikke :S Har skreve inn kallags porter eg skal åpne og på min IP, på mi maskin. 192.168.10.100. Men ingen som finner min game når jeg creater på WC3. Snakka med en it-mann på en lokal dataforretning her eg bur, han sa eg burde prøve å sette adsl modemet i Bridge mode, men da funker ikke nettet lenger, og det kommer bare opp masse avanserte alternativer som eg ikke skjønner meg noke på.. Noke eg har gjort feil, eller glømt? Vær så snill, noken som kan dette? Trenger sååårt hjelp Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 Seriøst, må være noken der ute som har peiling vell? Lenke til kommentar
Rim Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 På ZyXEL enheten må du forwarde portene til Linksys' WAN IP. På Linksysen må du forwarde portene til LAN IPen på PCen... Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Okei, så IP'en eg skal skrive inn på zyxelen er WAN IPen til linksysen.. Veldig rart sia det står noke helt anna på portforward.com, men eg kan no gi det et forsøk. btw, så da slepper eg å sette modemet i bridge modus? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Ja du slipper å sette det i bridgemodus da. Når du forwarder porter så må du alltid forwarde mot neste ledd i kjeden. Du kan gjerne sette 650 i DMZ (alle porter åpne) mot Linksys sin WAN-IP, så slipper du å tenke mere på åpning av porter i Zyxel. Endret 1. september 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Det fungerte ikke det Rim sa :/ Men asso, når den ikke står i bridgemodus, er jo adsl modemet nett som en 1. ruter på en måte. Fungerer det med flere rutere etter kvarandre så lenge portene er åpne? Og la7dfa, den må du forklare litt nærmere Hvordane skal eg åpne alle portene med DMZ? Skrive det inn i der du åpner porter? Takknemlig for svar :=) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Hvis vi tar en ting av gangen så skal det rim skrev fungere såfremt du gjør det riktig. Jeg foreslår at du gjør det litt enklere for deg og setter 650R i bridgemodus. Da slipper du å forwarde porter i routermodemet (650) og kan bruke vanlig portforwarding i Linksysrouteren slik du finner oppskrift på hos portforward.com Hvis du har Telenor som nettleverandør så går du bare inn på bruksanvisning på siden deres og setter 650 i bridge. Deretter logger du deg inn på Linksysrouteren og setter den opp i PPPoE, [email protected] og passordet. Nå skal du være på internett og kan forwarde de portene du har bruk for til spillet. Når det gjelder det tidligere tipset om DMZ så er det som regel en 'funksjon' som kalles DMZ. Du kan 'emulere den' ved å forwarde alle portene (1 - 65535) mot din ipadresse. Endret 1. september 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Problemet nå er at eg ikke har Telenor og ikkje har noken guides, har en lokal leverandør som heter Enivest. Som eg har forstått det, om man setter modemet i bridge modus så må linksysen være innstilt på PPPoE? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 OK ser ut som Eninvest har samme opplegg som BKK. Dvs at de har en fast DMZ-adresse som du må sette i routeren som står etter 650R. Det vil si at DMZ på routern er satt til 192.168.80.254. velg fast ip på din linksys internettport (WAN) til: ip 192.168.80.254 mask:255.255.255.0 gateway: 192.168.80.1 dns1: 195.159.0.100 dns2: 195.159.0.200 og du har alle porter på åpne inn til Linksysen din. (Delvis sakset fra ett av Ranviks innlegg). Deretter kan du forwarde portene du behøver i Linksys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå