Pizzaen Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hei Har et lite problem med at et eller annen program plutselig spærrer linja mi og vet ikke hvilket! Så, finnes det et program som lister opp alle programene som bruker internett og hvor mye av linja mi de bruker ?? Lenke til kommentar
jH- Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Til den type ting har jeg 2 metoder jeg bruker selv. Skal jeg sjekke noe ekstra godt, eller flere maskiner på et nettverk, bruker jeg Wireshark. Plukker opp all informasjon du kan tenke deg, med IP-adresser og muligheter for å filtrere innhold. For å ta en rask sjekk på min egen maskin, har jeg en bitteliten batch-fil liggende: Lim inn i en tekstfil, og kall den sammefaenhva.bat . @Echo off Echo. Echo - Nettverksbruk og prosses-IDer. - Echo. Netstat -o Echo. Pause CLS Exit Den viser prosess-IDer som tar i bruk nettverket, så det er kjapt og greit å sjekke de opp mot hva du finner i Oppgavebehandlingen. Du får dog ikke opp hvor mye båndbredde hver prosess bruker, men jeg klarer meg godt uten. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Takker Men vill helst ha noe som kan si hvor mye bånnbredde programet bruker Lenke til kommentar
jH- Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Finner utrolig mye forskjellig ved å søke litt. Speed Meter Pro f.eks. virket som et veldig brukervennlig program, men det er dog ikke freeware. Fant et annet program som hadde nøyaktig det du lette etter, gratis, og enkelt. Men kun for Linux. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 Finner utrolig mye forskjellig ved å søke litt. Speed Meter Pro f.eks. virket som et veldig brukervennlig program, men det er dog ikke freeware. Fant et annet program som hadde nøyaktig det du lette etter, gratis, og enkelt. Men kun for Linux. Var en 7 dagers trial på Speed Meter og det holder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå