Oxygen 07-12 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hva er lenken til å finne dommen fra f.eks. Jæren Tingrett? Lenke til kommentar
studjur Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Det finnes ingen fullstendige databaser på nettet med oversikt over norske dommer. Det nærmeste du kommer er Lovdata. Her ligger alle dommer og kjennelser fra Høyesterett og lagmannsrettene. Når det gjelder tingrettene, er det bare unntaksvis disse publiseres på Lovdata, rett og slett fordi tingrettsdommer sjelden er av særlig rettskildemessig verdi. Skal du ha tak i en særskilt dom, kan du kontakte den aktuelle domstolen, og angi så presist som mulig hvilken dom du er ute etter. Normalt er da domstolen pliktig til å gi deg dommen. Kontaktinformasjon Jæren tingrett: http://www.domstol.no/DAtemplates/CourtDet...NotAvailable=NO Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Eventuelt skrive her hvilken dom det er snakk om, så kan sikkert noen med aksess til Lovdata sjekke om den ligger der. Endret 29. august 2008 av klilleng Lenke til kommentar
studjur Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Eventuelt skrive her hvilken dom det er snakk om, så kan sikkert noen med aksess til Lovdata sjekke om den ligger der. Som sagt; det er uhyre sjelden at tingrettsdommer publiseres på Lovdata. Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Jeg fikk beskjed fra en av politimennene som var der om en link jeg kunne gå innom, men det glemte jeg selvfølgelig hva var i løpet av dagen. Jeg tror ikke det var Lovdata han sa. Kan det stemme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå