geir_a Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Jeg deler ADSL-linje, og nettverk, med naboen som vist på vedlagte skisse. Nå skal jeg ha inn en server i min leilighet (leilighet 2 på bildet), og da har jeg et par spørsmål når det gjelder nettverket. Den trådløse routeren er satt opp med DHCP, men det er også en PC som er satt opp med fast IP-adresse, om det skulle spille noen rolle i dette tilfellet. Spørsmålet er altså; hva trenger jeg for å få koblet serveren på nettet uten å dra en ekstra kabel mellom leilighetene? Er det nok å sette inn en switch i min leilighet hvor jeg kobler til serveren, den stasjonære PCen, samt kabelen fra routeren? Vil nettverket (deling av filer) og tilgang til internett fungere som vanlig uten ekstra "fikling" hvis jeg gjør det på den måten? Geir Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) En switch er alt som trengs ja . Endret 29. august 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
ramforth Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 En switch satt inn før PC2b vil løse saken, ja. Lenke til kommentar
geir_a Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Takk for utrolig raske svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå