Gå til innhold

Trenger anbefalinger av skamløs trance

LarsP

Anbefalte innlegg

Jupp, jupp folkens. Jeg trenger anbefalinger av trance/eurodance i Baracuda-klassen. Jeg er på jakt etter de mest generiske trancesangene dere kan tenke dere. Her snakker vi artister a là Jurgen Vries, Groove Coverage, D-Devils, Kai Tracid og Neo Cortex.

Dersom dere skjønner hva jeg er ute etter så håper jeg virkelig at dere slenger ut anbefalinger i denne tråden. :D

Hvorfor?

Jeg skal på fest til Cun... :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, nei - ikke noe Ebaumsworld-piss. Jeg skal ha (crappy?) trance som følger tranceoppskriften til punkt og prikke.

Med tranceoppskriften så mener jeg;

- latterlig åpningsmonolog

- generisk kvinnevokal

- standard oppbygging

- festlige synthlyder kjørt gjennom en endeløs rekke med filter

- etc etc

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å vite hva du er ute etter da du bommer hardt på sjanger.

"Trance oppskriften" din minner mer om 90-talls dance også.

Tenker du i retning Dj-Bobo, Corona (Rythm of the night feks) og slik type musikk, eller faktisk trance som Tiesto med theme from norefjell, Delerium med Silence og slike gamle trance klassikere?

Lenke til kommentar
Det er definitivt ikke eurodance.

Hvordan vil du klasifisere Jurgen Vries, Kai Tracid og Neo Cortex? Jeg synes det ligner mer på trance enn dance. :\

Jepp, de går under trance sjangeren, derfor jeg ikke helt forstod hva du var ute etter da du blanda inn groove coverage og annet surr sammen med de ;)

Bare å nevne i fleng da, Ferry Corsten / System F, Armin Van Buuren, Tiesto (særlig Delerium - Silence (tiesto mix)), 4 strings og selvfølgelig ATB !

Let me know om du vil ha spesifikke låter også :)

Endret av theck1
Lenke til kommentar

kanskje dette blir tråden eg har savnet innpå her..

for i den store trance tråden finnes det jo mest kjedelig og for fin trance trance for meg...

der man må høre i minst 1minutt for å skjønne melodien.. og sangene skiller seg ikke ut så mye lenger..

ikke ta dere nærme av dette.. er vel eg som er unormal som ikke liker den nye trancen..

Eg begynte å høre på trance for 10år siden og henger vel forsatt igjen der..

sliter for tiden å finne noe imellom fjortis dance og alt for kjedelig trance..

håper det kommer masse svar her :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...