Dr. Chaos Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Jeg har liten motivasjon i spansk. Har hengt etter helt siden jeg begynte, og har ikke klart å hente meg inn. Har store problemer med å lære spansk, og blir bare irritert av det. Fikk 4 i Spansk i 8., i 9. fikk jeg 3, og i år blir det sikkert verre. Det som er så kjedelig, er at det er bestemt at valgfagskarakteren teller for inntak til VGS fra og med i år. Samtidig kan jeg komme opp i spansk på eksamen... Det ville blitt et rent helvete! Derfor har jeg tenkt til å skrive en lang og tjukk søknad om å bytte valgfag, hvis det ikke går vet jeg ikke hva jeg gjør! Fra lovdata/kunnskapsløftet: "Karakteren i fremmedspråk og språklig fordypning skal først være tellende ved inntak til videregående opplæring fra og med inntak skoleåret 2009/10. Jf. Pkt 1 i rundskriv F-03-06 Innføring av Kunnskapsløftet – om ”fremmedspråk” Elever i 10. årstrinn skoleåret 2007/08 skal heller ikke kunne trekkes ut til muntlig eksamen." "I pkt. 1 i rundskriv F-03-2006 Innføring av Kunnskapsløftet – om ”fremmedspråk” står: ”Når en elev har valgt enten fremmedspråk eller fordypning i norsk eller engelsk, skal eleven normalt ha faget på hele ungdomstrinnet. I løpet av 1. semester på 8. trinn kan elevene i samråd med skolen ha mulighet til å gjøre omvalg. Når særlige hensyn tilsier det, kan skoleeier innvilge overgang på et senere tidspunkt. Uansett når i løpet av ungdomstrinnet omvalget gjennomføres, skal eleven ved slutten av 10. årstrinn bare vurderes i det nye faget og i forhold til fastsatte kompetansemål etter 10. årstrinn i læreplanene for dette.”" Hva synes og mener dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå