Gå til innhold

Problem: Is i kjøleskapet

Anbefalte innlegg

Hei

Har ett problem.

Kjøleskapet får ofte veldig mye is øvert i kjleskapet.

Det er mye is som kommer, istad tok jeg vekk isen, og allerede nå noen timer senere ha det begynt å ise seg til igjen.

Noe ide om hvorfor dette skjer?

Noe vesker ell jeg kan fylle på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen ganger høres det ut som det renner vann liksom, uten att jeg kan se noe.

Som de andre sier må det lekke. Luften inneholder fuktighet, og når den blir kjølt ned blir det til vann som fryser. Dersom ikke det kommer inn ny luft vil det slutte å legge seg på mer is når det har gått tomt for fuktighet i lufta som allerede er inne. Du må selvsagt også alltid lukke døren fortest mulig når du tar ting ut/inn, sånn at det blir minst mulig utskifting av luft.

"Vannet" du hører er sannsynligvis væsken som brukes for å flytte varme.

Endret av Scientia
Lenke til kommentar
Jeg har aldri i mitt liv hørt om kjøleskap som man hører at kjølevæsken "renner" inni.

At du ikke har hørt om det betyr ikke at sånt ikke eksisterer. Mine foreldre kjøpte nytt kjøleskap for få år siden, og i det surkler det tydelig i av og til, akkurat som om vann som renner ned et trangt krokete rør. Det har det gjort siden det var nytt, og da de spurte forhandleren om dette var normalt, så ble dette bekreftet, dette kjøleskapet skulle surkle av og til. Det fungerer forøvrig utmerket, og bortsett fra surklingen av og til så går det svært lydløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...