Spider_PiG Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hei Har ett problem. Kjøleskapet får ofte veldig mye is øvert i kjleskapet. Det er mye is som kommer, istad tok jeg vekk isen, og allerede nå noen timer senere ha det begynt å ise seg til igjen. Noe ide om hvorfor dette skjer? Noe vesker ell jeg kan fylle på? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Muligens et hull i dør-pakningen? Har du prøvd å avrime fryseboksen, fjerne all is, tørke det helt tørt og skru på igjen? Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 tipper at du har en lekkasje som fører til kondens som bellicus sier Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Saken er nok det at det er lekasje på selve kjølekretsen på kjøleskapet, noe som vil føre til at det går kaldere inn i fordamperen, hører du en ny og rar gasslyd fra kjøleskapet? og hvor kaldt er det inne i kjøleskapet? Lenke til kommentar
Spider_PiG Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 gasslyd? nei, men det bråker og hyler noen ganger...?! Noen ganger høres det ut som det renner vann liksom, uten att jeg kan se noe. Inni er det kaldt som bare det.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Du har vel ikke prøvd å justere temperaturen litt opp. Endret 31. august 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Scientia Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Noen ganger høres det ut som det renner vann liksom, uten att jeg kan se noe. Som de andre sier må det lekke. Luften inneholder fuktighet, og når den blir kjølt ned blir det til vann som fryser. Dersom ikke det kommer inn ny luft vil det slutte å legge seg på mer is når det har gått tomt for fuktighet i lufta som allerede er inne. Du må selvsagt også alltid lukke døren fortest mulig når du tar ting ut/inn, sånn at det blir minst mulig utskifting av luft. "Vannet" du hører er sannsynligvis væsken som brukes for å flytte varme. Endret 1. september 2008 av Scientia Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Men kjøleloopen skal vel være full? Jeg har aldri i mitt liv hørt om kjøleskap som man hører at kjølevæsken "renner" inni. At det er luft inni ville vært dramatisk for både rørsystemet og pumpa, noe som ville resultert i "hyling". Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg har aldri i mitt liv hørt om kjøleskap som man hører at kjølevæsken "renner" inni. At du ikke har hørt om det betyr ikke at sånt ikke eksisterer. Mine foreldre kjøpte nytt kjøleskap for få år siden, og i det surkler det tydelig i av og til, akkurat som om vann som renner ned et trangt krokete rør. Det har det gjort siden det var nytt, og da de spurte forhandleren om dette var normalt, så ble dette bekreftet, dette kjøleskapet skulle surkle av og til. Det fungerer forøvrig utmerket, og bortsett fra surklingen av og til så går det svært lydløst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hvis kjøleskapet er selvavrimende så vil jeg tro det er det normalt at det surkler av og til. Vannet/rimet på jo renne bort. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Hvis kjøleskapet er selvavrimende så vil jeg tro det er det normalt at det surkler av og til. Vannet/rimet på jo renne bort. Det forklarer saken. Jeg har aldri hatt et selvavrimende kjøleskap Endret 2. september 2008 av Mads-b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå