Stein E Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Heisann. Den siste tiden har jeg gått til innkjøp av en god del pc-deler. Egentlig det eneste jeg mangler nå er kjøling til CPU og GPU. Til CPU er planen en Swiftech MCX4000B med en 80x80mm Enermax justerbar vifte. Skulle vel kjøle en P4 2.4b nok til å nå 3Ghz ca. Mens til GPU'en er jeg mer usikker. Noen som har noen gode forslag ? Jeg har et Connect3d Radeon 9500 kort som er moddet til Radeon 9800 ved hjelp av Wizzards drivere. Men, jeg kunne gjerne tenkt meg å kjøre det på samme klokkefrekvenser som R9700 Pro (eller enda høyere om mulig.) Og da er spørsmålet, hva i h........ skal jeg bruke som kjøling på det ?? Har sett på Zalmans heatpipe løsning, men fant jo ut at den kjøler dårligere enn boxed kjøleren.. sukk! Om noen har noen gode forslag er jeg utrolig takknemlig... gjerne også linker til noen prosjekter i likhet. PS: Løsningen skal holde seg til luftkjøling. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Lag noe selv, slik som jeg har gjort her: http://home.no/fusion17/gfx.jpg http://home.no/fusion17/gfx2.jpg Lenke til kommentar
Stein E Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg hadde vel helst sett at jeg skulle slippe det, men om det ikke er noe annet brukbart så må jeg jo trå til. Post gjerne litt info om kortet ditt samtidig, merke, modell, og ytelse. Det så i hvert fall imponerende ut ! Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg hadde vel helst sett at jeg skulle slippe det, men om det ikke er noe annet brukbart så må jeg jo trå til. Post gjerne litt info om kortet ditt samtidig, merke, modell, og ytelse. Det så i hvert fall imponerende ut ! Holder kortet mitt kaldt og godt, og med den 80mm vifta som blåser der, bråker det ikke heller. Jeg annbefaller deg å fikse kjøling selv. Selv om det kanskje er litt pes, så er det verdt det. Var hvertfall morro. Brukte denne på core og denne på minnet. Se sig for specs. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Denne kjøleren er meget bra. Jeg installerte denne og tempen på ATI Radeon 9700 Pro kortet mitt sank med 8-9 grader. 92mm viften bråker heller ikke noe særlig, samtidig som den flytter mye luft http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FB123 Lenke til kommentar
Stein E Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg tenkte mer i de baner at jeg skulle "dra" av den orginale pingle kjøleren som sitter på kortet i dag. Få på en skikkelig kjøler der og feste det med en skikkelig goop i stedet for dissa thermal paddene de sitter festet med opprinnelig. Jeg har lett rundt de fleste sider jeg kjenner til for å få tak i en kjøler som kan passe, men det eneste jeg egentlig finner frem til er denna heatpipe saken til Zalman. I og med at denne kjøler dårligere enn orgis-kjøleren så er ikke det aktuelt for min del med tanke på overklokking. Men, når jeg i stad tok ut kortet for å måle opp alle fester og dimensjoner på GPU, minne etc for evt å lage en løsning selv, la jeg merke til en liten ting. Festene til kjøleren sitter med en diameter på ca 55mm, noe som burde gjøre at Thermaltake Crystal Orb burde passe rimelig godt.. Noen som har vært borti den muligheten tidligere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå