Bjonski Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Hei, jeg lærer om nettverk på skolen for tiden. Og i den forbindelse så spurte jeg læreren om hva som kunne forårsake tregt nettverk. Fikk da som svar at jeg kunne overvåke nettet med en "pakke sniffer" for å finne ut om det var mye "unødvendig" aktivitet. Vi gjorde dette på skolen, og det funker fint der. Kom hjem nå nettopp og startet programmet. Etter 10 sekunder er det allerede oppdaget 877 forekomster av HTTP Payload fra en og samme IP adresse, og dette er uten å være på nett(nettilgang, men har ikke åpnet browser). Har sporet Ipen til Microsoft, og lurer derfor på hvorfor jeg blir spammet med gjennom HTTP? Er det normalt? er jo null sjanse å finne ut av hva andre gjør på nettet vårt når MS spammer meg med dette. Edit: Hadde diverse porten åpen, blandt annet port 80 for webserver og port 20/21 for FTP.. Fjernet alle portene, og nå er det ikke mer spamming fra den IPen. Nå er det bare ruteren som ROPER og skriker om SSDP:Request. Endret 29. august 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå