Gå til innhold

Koble automatisk til en nettverksdisk, litt problemer.

Anbefalte innlegg

Holder på å sette opp en pc med windows xp og mediaportal og vil i den situasjonen at alt skal skje automatisk.

Jeg har lagt inn en bruker med passord og fikset det slik at den blir automatisk logget på. Jeg har så lagt til en nettverks disk som er på serveren min og lagt til en bruker med samme brukernavn som på windows login. Så når jeg er inne i windows er det bare å dobbelklikke på diskstasjonen og jeg kommer automatisk inn uten å skrive inn brukernavn og passord. Og mediaportal starter automatisk, så alt skal egentlig funke.

Men, det jeg har oppdaget er at når denne prosessen skjer, og windows skal til å koble seg til nettverksdisken i oppstarten prøver den å koble seg til før maskinen har opprettet et nettverk(trådløst), så da finner den den ikke noe nettverk og jeg må så avslutte mediaportal, gå så inn i min datamskin og bare trykke på nettverksdisken(Z:), slik at det blir opprettet en forbindelse og så gå inn i mediaportal igjen.

Er det ikke mulig å gjøre det enklere? Eller få windows til å sjekke nettverksdisken etter at det er blitt opprettet en nettverk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...