Panerai Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Jeg har drevet å fikset litt på bilder i photoshop. Jeg har gjort alle forandringene som layers. Og det er forholdsvis små forandringer. Det jeg lurer på er om kvaliteten blir forringet når jeg skal fremkalle dem. Eller er den ca lik? Jeg har tenkt å forstørre opp til 20x30 størrelse. Eller vil dere anbefale å ikke gjøre noen endringer på bilder som skal forstørres. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Så lenge bildet ikke lagres i et lossy format (jpg f.eks) så skal det ikke ha noen negativ effekt. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Du kan trygt redigere på bilder som skal forstørres, bare du ikke lagrer fila som JPG med stor kompressjon. Bruk beste JPG-kvalitet eller enda bedre f.eks TIF, så blir det bra. Endret 29. august 2008 av ragamuffin Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Jeg lagrer i jpg med best kvalitet. Men jeg burde lagre de i TIF? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Jeg lagrer i jpg med best kvalitet. Men jeg burde lagre de i TIF?Du kan jo prøve begge deler og se om du ser forskjell. (Selvfølgelig må du lagre bildet i TIFF _før_ du har lagret det som JPG, evt. lagre det som jpg-kopi.) ;-) Du kan skrive det ut ganske digert uten at du vil klare å se forskjell, for å si det sånn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå