Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe ny bil bmw 316 (kva bør en sjekke)

Neddo

Anbefalte innlegg

Hei eg skal kjøpe min første bil no, helder på med lappen rekna med og ha den om 2-3 veke tid :D men tenkt og skaffe meg en bil no.

Sjekka litt på finn.no og funne ut at eg skal ha denne: BMW 3-serie 316 Personbil 2000

Ser ut so en greie bil med en del utstyr, sjekka ut på brønnøysundregistrene og der ser alt greit ut ut. Forsikringa på bilen er ikkje so dyr heller. Noke meir en burde sjekke ut? naf test? er en bmw forhandler ca 1-2 tima unda noken testa en kan ta der?

Broren min skal være men over helga og sjekke litt. Han veldig litte greie på bil sjølv.

Endret av Neddo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bortsett fra litt slapp motor og litt lite utstyr er det i og for sei en grei bil.

Burde i det minste sjekke ut servicehefte. Ring rundt om hvor evt. bilen har vært på service for full historie/hva som er skiftet av deler. . Da får du straks mye bedre innblikk i bilens stand.

Endret av haddis
Lenke til kommentar

I 316 sitter den minste motoren til BMW. Ikke akkurat noe kraftmonster. Men fungerer greit nok, drar bedre enn en rekke andre biler. Og forskjellen på en 316 og 320 er ikke stor, 4 og 6 motor med hennholdshvis ca 106hk vs 150hk. Og 320 kjører fra 316 såklart, men det er ikke mye om å gjøre.

Du bør sjekke for Rust over hele bilen, kanaler, gulv etc. Serviceheftet? Er slitedeler byttet ut? bremser- er de slitne? Dempere/fjærer?

Mye slikt du bør sjekke, så du ikke får deg en overraskelse når det er mye som er slitt og bør byttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...