Gå til innhold

Nytt Sony-søksmål

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sony's intensjoner med UMD var et portabelt filmformat, noe som kom godt med gjennom mange av reklamgeoppslagene rundt PSP i starten hvor UMD ble fremvist på en slik måte.

Hadde UMD slått ann tror jeg nok Sony ville lagt mer vekt på dette formatet både gjennom PSP men helt sikkert gjennom enkeltstående portable spillere nærmest som MP3 spillere. Dette tror jeg fordi Sony er et selskap som vet å dra nytte av markedet når markedet er på deres side, som i sin tid med Walkman kassettspilleren, musikk var ikke lengere knyttet til LP plater og fastsatte innstallasjoner, man kunne nå høre musikk hvor og når man ville.

Så flott at du holder styr på intensjonene til firmaene rundt om i verden. Vanskelig for oss dødelige å følge med.

Nei om du trur intensjonen til Sony var at UMD skulle bli noe universalt portabelt videofomat så tror jeg du har bommet kraftig. Men tror det du mener å si er at Sony hadde forventet å selge mer UMD video på psp, men at det ikke ble en så stor suksess som Sony hadde håpet. Hvorfor i allverden skulle Sony lage mp3 spillere som brukte UMD? Flash minne var etablert og helt klart foretrukket på alle mulige måter da UMD kom ut.

UMD flopp? Nei.

Lavere salg av video på UMD en forventet? ja.

Lenke til kommentar
Så flott at du holder styr på intensjonene til firmaene rundt om i verden. Vanskelig for oss dødelige å følge med.

Nei om du trur intensjonen til Sony var at UMD skulle bli noe universalt portabelt videofomat så tror jeg du har bommet kraftig. Men tror det du mener å si er at Sony hadde forventet å selge mer UMD video på psp, men at det ikke ble en så stor suksess som Sony hadde håpet. Hvorfor i allverden skulle Sony lage mp3 spillere som brukte UMD? Flash minne var etablert og helt klart foretrukket på alle mulige måter da UMD kom ut.

UMD flopp? Nei.

Lavere salg av video på UMD en forventet? ja.

Vel, Jorchi sa nå selv i en link:

"– Nja, vi har tjent penger på det, men det ble ikke det nye mobile formatet."

Så jeg vet ikke hva det betyr men det er nå det Sony sa. Kanskje intensjonene deres var å lage et nytt mobilt format, hva vet vel jeg?

Link

Forøvrig Jorchi som kom med den linken.

Og når det gjelder floppe saken: Ja det floppet, de store film selskapene rømte fra UMD formatet som rotter flykter fra et synkende skip. Det er ikke mange som tar seg bryet med å gi ut filmene på UMD disk lengere. Ergo, film formatet UMD, som de fleste tenker på når de hører om UMD, floppet. De tjente penger på det men det er gått inn i glemmeboken.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ikke faen om det går igjennom.

1. Patenten er veldig vag og for svak.

2. Om den gjelder for Blu-Ray, gjelder den vel for DVD og HD DVD også. Merkelig at vi ikke har sett noe søksmål før nå?

3. Det har tatt for lang tid før reaksjon. Hadde de skreket med en gang PS3 kom, greit, men ikke nå.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...