Gå til innhold

Bestille Red Bull!

Nidaroo

Anbefalte innlegg

Hei, trenger ATM Red Bull. Og lurte igrunn på om det kan bestilles på nettet, som man kan med alt annet i denne verdenen. Siden det ikke er lovlig her i landet, vil det jo være en risk ved tollen når det sendes inn i landet.

Noen som har evt, tidligere erfaringer fra dette? Er det egentlig verdt pengene på å forsøke å få det inn i landet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Kaffe er evig mye mer effektivt en Red Bull. Om du først skal imortere noe ulovlig, så kan du ta inn Efedrin eller Koffein (over 200mg pr. tab) feks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Red Bull står ikke i butikkene nei, iallefall ikke i Norge, da den er ulovlig fordi den inneholder Taurin, som regnes som et legemiddel i Norge.

Lenke til kommentar

Jau, samma kan det være .. Godt er det iallefall, om det så er ulovlig.

Er vel samme prinsipp sak som alt annet som er ulovlig, narkotika ol. ikke lov..Men, som topicen min sier, så lurte jeg på om hvordan det blir... Trenger selvfølgelig ikke å tvinge meg inn noen liter med Red bull, sånn.. Er jo bare å gå på bua å hente noe energidrikk.

Men ville vært toppers å smakt litt Red Bull nå, siden det er en tidsalder siden sist. :p

Lenke til kommentar

Litt mye tull her nå, Red Bull er ulovlig å selge, men å innføre til eget personlig bruk er lov.

Drar du til sverige og handler red bull kan du ta med deg så du har til "Et års forbruk".

Ingen kommer til å ta fra deg red bull i tollen, med mindre du har med deg en container stappefull og det er tydlig du skal selge dem.

Ved reiser innenfor EØS-området, kan reisende medbringe til personlig bruk et rimelig kvantum legemidler som tilsvarer høyst et års forbruk.

Statens Legemiddelverk har på bakgrunn av ovennevnte vurdert at innførsel tilsvarende 1 stk. enhet (boks) Red Bull per dag kan aksepteres. Videre at et årsforbruk skal tilsvare inntil 400 stk. enheter/bokser.

http://www.toll.no/templates_TAD/CircularL...;epslanguage=NO

Når det gjelder lovligheten ved å bestille fra nett, er jeg litt usikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...