Zorlee Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Heisann dere! Jeg er en 18 år gammel gutt som nettopp har begynt på folkehøgskole. Jeg har gått der i 2,5 uker, og lurer virkelig på om det er dette jeg har lyst å bruke året på. Jeg har lenge vært svært seriøs når det kommer til musikk og trommespilling. Mitt største ønske er å studere utøvende musikk et eller annet sted i Verden (gjerne Norge, hehe), og elsker virkelig alt som dreier seg om musikk. Nå går jeg på folkehøgskole, på en friluftslivlinje. Vel, jeg synes ikke ting er veldig gøy. Det er begrenset hvor mye jeg kan spille trommer, og det hele føles på en måte svært meningsløst ut. Jeg får ikke legge opp dagene selv, og det hele følses også svært leirskoleaktig ut, noe som jeg ikke synes er en positiv ting. Alltid har jeg vært svært introvert (får energi av å være alene), men er også svært sosial og liker gode mennesker. Nå som jeg er her på folkehøgskole er jeg mye for meg selv, og en del med andre. En del folk på skolen er koselige (selvfølgelig noen drittsekker også, men sånn er det), og lærerene er veldig bra. Jeg har bestemt meg for at jeg skal gå noen uker til før jeg bestemmer meg om jeg skal bli eller ikke. Alternativet er å reise hjem for å ta et friår. Da vil jeg jobbe (gjerne 3-4 dager i uken), samt øve mye trommer, spille mye ute og reise en del. Jeg vil også ta opptaksprøver på musikkutdanning i Kristiandsand, Bergen, Trondheim og København. (Dette kan jeg ikke, hvis jeg går folkehøgskole, da jeg ikke får øvd nok, samt at vi er på en lang tur i tiden hvor opptaksprøvene gjennomføres). Har dere noen tips, kommentarer eller anbefalinger? Alt er av interesse! Jeg er svært forvirret, og vil ha et best mulig år. Allikevel har jeg ikke lyst å punge ut drøssevis av penger på en skole der jeg ikke trives... Jeg føler også at jeg er litt alene om dette, for absolutt alle andre elsker jo folkehøgskoler, og sier at det er det beste året i sitt liv. Personlig kjenner jeg ikke på denne følelsen, og er mest gira på å reise hjem for øyeblikket. Men som sagt, jeg har bestemt at jeg skal på skolen 1 mnd. før jeg bestemmer meg, slik at ikke kun følelser avgjør, men også litt fornuft. Håper på noen visdomsord! Hilsen frustrert folkehøgskoleelev... =) Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Høres ut som du ikke klarer å slappe av, pga trommespillingen og at du skal satse på dette senere. FHS er til for folk som ønsker et friår, der de kan bli kjent med nye venner og kose seg med aktiviteter de kanskje ikke ville gjort eller. Dette blir kanskje vanskelig om du for det meste har tankene på andre ting, kanskje du får dårlig samvittighet fordi du ikke får øvet deg godt nok? Er det ikke noe musikklinje du kan bli flytta over på? På min forrige skole var det mange som byttet linje. En spilte også trommer på jazzlinjen, og han gjorde egentlig ikke annet enn å sitte i musikkrommet og spille. Du bør ta en prat med rektoren og lufte tankene dine, er det ikke en annen, mer friere linje du kan gå på? Har inntrykk av at friluftslinja er veldig arrangert, med turer/utflukter som skjer hele tiden. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hvilken skole går du på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå