NilsA Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg har internett-tilkobling (trådløst) på en PC med XP. Kobler med nettverkskabel til en PC med Win200 (og en med Win 98SE). Jeg får til å koble PC-en med Win2000 på internett gjennom den med WP, men da mister jeg hjemmenett-tilkoblingen. Enten må jeg sette automatisk nettverksadresse på TCP/IP på min Win200 PC-en -- og kunne koble til internett -- eller så setter jeg den riktige adressen -- og kan koble de to (tre) PC-ene sammen i hjemme/lite kontor-nettverk. Går det an å fikse dette sånn at jeg slipper å gjøre om TCP/IP-egenskapene hver gang jeg skal det ene eller det andre? Helst både nett-tilkobling og hjemmenettverk samtidig. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Hvis du skal dele internet med to andre maskiner så er det greiest å invistere i en hub eller en switch. Det du da gjør er å *koble modemet til XP boksen *koble xp-boksen til hub-en *koble de andre maskinene til hub-en *sette opp deling av internet på XP boksen *sette opp dynamisk TCP/IP på de andre boksene *sette alle maskinene til samme arbeidsgruppe (tregt.net fungerer ) *bruke "Mine nettverksteder" el.l. til å dele filer. Hvis du vil så kan du la være å bruke dynamisk tcp/ip på de andre maskinene men da må du passe på å spesifisere xp-boksen (192.168.0.1 som regel) som gateway for å komme til internet. Vær oppmerksom på at dette er skrevet fra minne da jeg bruker linux som gateway. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå