Gå til innhold

Corsair HX620, TX650, TX750 eller Antec NeoPower Blue 650

Anbefalte innlegg

Sliter med å bestemme meg for hvilken av de følgende strømforsyningene jeg skal gå for:

Corsair HX 620W 870kr

Corsair TX 650W 651kr

Corsair TX 750W 790kr

Antec NeoPower Blue 650W 894kr

Pris/ytelse/konstruksjon gjør meg en smule forvirret. Strømforsyningen skal forsyne en pc med QX6700 overklokket til 3.2GHz, og ett 8800GTX kort. Ser også på muligheten for å kjøre SLI eller gå for GTX280.

Har i dag en OCZ 700W som bråker, og støy er denne gang prioritet #1. I utgangspunktet skal alle disse 4 modellene gi mer enn nok av krefter. Ønsker at viftene slår inn så sent som mulig. Har skjønt at HX620 har vært en meget populær modell. Men den er også eldst av disse, uten at det skulle bety stort. Modulært design betyr lite fra eller til.

Når en begynner å se på hvem som har produsert de ulike modellene ser det slik ut:

HX620, TX650, og Antec er såvidt jeg vet Seasonic-konstruksjoner. TX750 er det CWT som har produsert. Antec 650 er endog en videreutvikling av HX620. Det begynner å bli komplisert.

Etter det jeg har lest blir TX650 temmelig varm, og vil da kanskje starte viftene tidligere enn de andre modellene ved samme last?

TX750 har 140mm vifter, men de er ikke spesielt stillegående når de kjører opp turtallet.

Antec 650 er en litt nyere utgave av HX620, men med en del taiwanske komponenter der Corsair har valgt japansk, noe som kan ha noe å si om 2-3 år? Corsair har 5 års garanti...

Spørsmålet blir da hvilken av disse strømforsyningene klarer å vente lengst med å kjøre opp viftene. Og når de først gjør det, hvem kjører stillest da?

Endret av xvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...