Agrostar Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Har laga meg ei lita handleliste over kva eg treng til vannkjølingen. Har Eheim 1046 pumpa og Mist vanntank ifra før. Har tenkt å bruke 3/8 slange. Nokon som har nokon meiningar? Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Du trenger ikke de vifteskruene. På radiatoren må du bruke spesielle skruer som går gjennom begge hullene i vifta. Disse følger med radiatoren. (Det gjorde i alle fall det på min Swiftechradiator.) Dessuten følger det skruer med viftene uasnett. Jeg har selv F-versjonen av de viftene. I følge tester har de veldig bra ytelse/støyratio. G-versjonen har jeg ikke lest noe om, men regner med den er i samme klasse. De spesielle lagrene de reklamerer for er forresten akkurat like bra som de sier. PA 120.3 er selvsagt den beste radiatoren på markedet. Men forskjellen fra Swiftech MCR320-QPtil $50 er faktisk veldig liten, bare se på denne testen. For de fleste vil ikke denne prisforskjellen veie opp for ytelsesforskjellen. Den EK-nippelen du linker vil ikke passe. Den er for 1/2" ID slange. G 3/8" referer til dimensjonene på skruhullet på radiatoren/blokken etc. Den er i de aller fleste tilfeller 1/4", men for eksemple har denne 3/8" og Eheimpumpen din 1/8" (og du må kjøpe adapter). Danger Dennippelen du linker til passer. Og et par andre ting: du burde vurdere å bytte ut Eheimpumpa di. Den klarer bare 0.15 bar (2.18 psi) mottrykk. En DDC3.2 klarer omtrent det tredobbelte. Forskjellen i flow vil bli ganske stor. Og skal du ha eller har du allerede vannblokk(er)? Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Takker for svar Er ikkje lett å vere nybegynnar. Da byter eg ut radiator og dropper vifteskruane. Den adapteren og danger den nippelen er for å få 3/8 på utgangen på pumpa. Treng ein nippel som passar til vanntanken og har 3/8 for slange. Eg har ikkje kjøpt vannblokker, skal ha til cpu og gpu, men må nok vente til eg har kjøpt det først... Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Du fikk vel i grunn svar på alle spørsmålene dine. Eller var det noe annet du lurte på også? Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Nei du har vel rett. Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå