Gå til innhold

Ide utvikling til spill


Anbefalte innlegg

nå er jeg ikke helt sikker på om dette er riktig sted å spør men jeg lurer på om det er noen som hvet om hva man trenger for å bli ide utvikler til spill, annet en god fantasi og høy interesse innen for spill. Jeg har nok av ideer rundt spill som jeg gjerne ville set noen lage eller ha med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man bør nok være flink til å få det ned på papir og til å få frem Idèen sin godt nok til potensielle spillutviklere.

 

Det er nok mange som har veldig gode ideer, men greier ikke å få dem skrevet ned på en oversiktlig og bra måte, noe som er veldig viktig for at andre mennesker skal forstå konseptet ditt.

 

Sånn utdanningsmessig så finnes det vel et par gode linjer for nettop spill, husker ikke helt sånn i farta men mener itlinja i trondheim har noe for spilldesign.

Lenke til kommentar

Ja det med å få det ned på papir tror jeg ikke skal være det største problemet, noe som kan være litt være er at jeg nå er lærling etter å ha gått ikt og har akkurat flytta for meg selv så eneste jeg kunne gjort hadde vært å jobbet på kveldene som ikke hadde vært noe problem men poenget mitt er at noe mer skole kommer nok ikke til å skje før jeg er ferdig som lærling

Lenke til kommentar
Ja det med å få det ned på papir tror jeg ikke skal være det største problemet, noe som kan være litt være er at jeg nå er lærling etter å ha gått ikt og har akkurat flytta for meg selv så eneste jeg kunne gjort hadde vært å jobbet på kveldene som ikke hadde vært noe problem men poenget mitt er at noe mer skole kommer nok ikke til å skje før jeg er ferdig som lærling

 

Da bør du straks jobbe med å få det ned på papir.

Om du ønsker så kan jeg lese igjennom idèene dine og gi deg input,ta kontakt via pm om det er av interesse.

Lenke til kommentar

Spill designer er en jobb utrolig mange vil ha, men veldig få personer får.

 

Anbefaler deg en annen ting som kan få deg inn i spille bransjen og heller jobbe mot og bli en spill designer fra det.

 

Gå fra firma til firma med en ide kommer ikke til og bli lett, er mange firmar som ikke vil høre på ideene dine pga rettighets regler osv

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

En enorm stå på vilje og evne til å overbevise. Folk vil gjerne stille spørsmål om ideene og konseptene dine, og da gjelder det å kunne forklare baktanker på en positive og engasjerende måte.

 

Å møte opp på jobbintervju og påstå at du er en ide utvikler hjelper veldig lite med mindre du har noe å vise. Blir riktig nok vanskelig å begynne med å forklare konsepter i intervjuet, men det beste ville å refere tidligere erfaringer fra andre (indi) spill f.eks. Og fortelle grundig hva du har gjort som har utviklet spillet til slik som det er idag.

Med andre ord, ha erfaringen og ha den riktige personligheten for at folk skal synes at du vet hva du snakker om.

 

Edit: jeg er selv på søken om å jobbe med spill, og da er det ofte å gjøre små jobber og plukke opp erfaringer og arbeid til portfolioen som er veien å gå.

Endret av mogcaiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...