Gå til innhold

Netshop : Elendig Webshop-Design og dårlige kundevilkår?

Anbefalte innlegg

Da tror jeg at Netshop har på nytt fått seg en ripe i lakken hos meg, dette pga den elendige webløsningen i de siste dagene hos dem, blant annet så har betalingstjenesten dems vært problematisk ved betaling med Visa og problemer med å vise en del av sidene I både Explorer og Firefox 3.01.

Dette er noe av det som oppleves inne hos websidene til netshop :

*Problemer med framvisningen av Webshoppen.

netshopjb5.th.jpg

*Ved valg av angrefrist kommer det ikke opp noen opplysninger til dem (ved behandling av ordrer)

angrefristyz6.th.jpg

*Ikke sikkret https server for inntasting av sensitive data :

returlw8.th.jpg

Andre ting som trekker veldig mye ned er de få valgmulighetene man har når det oppstår problemer med varer man har mottatt. Et godt eksempel er at jeg bestilte nettop en Harddisk på 750Gb (samsung F1 disken) og noen minnebrikker og etter jeg mottar varene så viser det seg at Samsung Disken er DOA og jeg må benytte meg av overnevnte muligheter.

Hovedproblemet fra mitt synspunkt er at Netshop prøver gjennom websidene å dytte meg over på produsent av Varen (dette gjør også komplett) uten at man får den kundebehandlingen gjennom dem først, føler at dette på en måte er en ansvarsfraskrivelse.

Så nå venter jeg på et svar fra netshop, får jeg til svar at jeg må sende den inn til service hos samsung kommer jeg til å benytte meg av angreretten og handle hos et annet selskap.

Forresten er det noen som har greie på om porto skal være dekt ved retur av defekt vare? Mener at det skal være sånn men har ikke funnet en link i farta.

Edit : Gjorde litt endring på tittelen fra Elendig Webshop og dårlig kundeservice til gjeldende.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første gang jeg brukte Netshop var idag. Bestilte ny pc ca 11500kr. da valgte jeg postoppkrav fordi at det er mindre risikofylt. og har hørt at kundeservisen til netshop er veldig bra, men kanskje ikke i dine øyne fordi at de ikke går i din favør. bottom line jeg tror at netshop er en av de bedre nettbutikkene, de har sitt eget lager. og leverings mulighetene er jo store. og jeg bryr meg ikke så mye om leverings tidene så det ikke tar 2uker for å få tilsendt noe de har på lager eller fjernlager. Mitt råd til deg bruk postoppkrav, det er jo så mye sikrer en å betale der å da :).

Mvh Trondt

Lenke til kommentar
Første gang jeg brukte Netshop var idag. Bestilte ny pc ca 11500kr. da valgte jeg postoppkrav fordi at det er mindre risikofylt. og har hørt at kundeservisen til netshop er veldig bra, men kanskje ikke i dine øyne fordi at de ikke går i din favør. bottom line jeg tror at netshop er en av de bedre nettbutikkene, de har sitt eget lager. og leverings mulighetene er jo store. og jeg bryr meg ikke så mye om leverings tidene så det ikke tar 2uker for å få tilsendt noe de har på lager eller fjernlager. Mitt råd til deg bruk postoppkrav, det er jo så mye sikrer en å betale der å da :).

Mvh Trondt

Har du i det hele tatt lest innlegget?

For meg er kundeservice en helhetsopplevlese, og I mangel på personer så forventer man at Webshoppen er oppe og fungerer 100% og at man føler at ting henger på greip.

Hadde jeg personlig ønsket det så har jeg kunnet kjørt varen direkte på angrefrist men tar heller kontakt for å se hvor behjelpelig Netshop er.

Man kan jo også si at når ting mangler og ikke ser helt ut så føler man fort at dette langt ifra er profesjonelt og får litt mindre lyst til å handle der. Uansett kommer nok til å ta kontakt med dem via Telefon I morgen (erm , senere i dag) og skal oppdatere denne posten videre.

Lenke til kommentar

De fleste som handler hos netshop er fornøyd å det er enkelt tilfelle som i ditt tilfelle.

Netshop satt opp prisen på skjermkortet dagen før jeg bestilte men igrunn d bryr jeg meg ikke no særlig om. ting kan skje å det hjelper ikke stort å blir forbanna pga at betalingstjensten ikke fungerer på min pc. da er det heller ikke noen grunn til å banne selskapet opp og ned. hadde skjønt deg vis dette hadde vært den tredje gang at ting hadde gått på tverke hos nettshop. men dette er jo et engangstilfelle. å det er rikitg av netshop å sende deg til produsenten. er jo tross alt de som styrer med garantien. istedet for at du må sende til netshop og netshop må sende den til samsung og så må samsung sende den til netshop å så sende den til deg igjen og btw har aldri hørt om angrefrist på defektvare.

Lenke til kommentar

Trondtang : Man har ubetinget 14 dagers angrefrist ved mottatt vare, dette trengs ikke å begrunnes en gang. Og som du kan lese i det opprinnelige innlegget mitt så er dette en vare som er nettop mottatt.

Så det er ikke bekymringsgrunnlag for deg å gjennomføre et Visa Kjøp, taste inn nettbanken koden din og sikkerhetskoden for å så få en feilmelding? En slik grov feil er absolutt klandreverdig. Fikk uansett svar på mail på nettop denne feilen (har dog ikke kjøpt på nytt med visa) men jeg bruker som regel alltid å kjøpe via Visa pga kortgarantien og at man sparer en del penger i lengden ved å ikke bruke postoppkrav.

Det er heller ikke et problem for deg at dataene som du taster inn (deriblandt navn og bankkontonummer og telefonummer) ikke er sikkret / kryptert via en 128 bits tilkobling? Dette er også veldig grovt i mine øyne da disse kan snappes opp.

Ser også at du ikke bryr deg om at man for tiden ikke har muligheter til å få opp betingelsene for angrefrist og retur gjennom nettop retursidene dems, dermed så står man og klør seg litt i hodet for hva som er praksis her.

Når det gjelder å bli sendt videre så er dette en dårlig praksis I mine øyne, det er jo tross alt Netshop jeg har kjøpt varen av og ikke samsung, dermed så bør netshop sørge for at de tar ansvaret for at rettighetene til kunden blir ivaretatt.

Lenke til kommentar

så du sier at vis jeg ødelegger en vare jeg har kjøpt hos netshop så kan jeg bare bruke angrefristen fordi det er under 14dager siden jeg kjøpte den? og Poenget med Postoppkrav er at du betaler når du får varen. ville du forhåndsbetalt en snekker før han i det hele tatt har begynt?. å vis du tror at det er enklere for netshop å fikse problemet med harddisken. hva med å se på linken? http://www.samsung.com/no/support/serviceP...tyMain.html#not

vis du har kvittering så er det ikke no problem. men du vil at netshop skal fikse det når det både enklere å fortere å fikse det hos samsung.

Lenke til kommentar

Jeg bestiller der det er billigst som regel, men jeg har returnert varer fra netshop pga feilmerket produkt en gang og nylig måtte jeg avbestille fordi de somlet og greide ikke gi dato på en vare i 3 uker. det siste gjaldt DDR2 minne som jeg fikk levert neste dag av en annen leverandør. Netshop er ikke pålitelig og jeg kommer ikke til å bestille der mer, det er nok av konkurrenter som gidder prøve litt mer :)

Lenke til kommentar
så du sier at vis jeg ødelegger en vare jeg har kjøpt hos netshop så kan jeg bare bruke angrefristen fordi det er under 14dager siden jeg kjøpte den? og Poenget med Postoppkrav er at du betaler når du får varen. ville du forhåndsbetalt en snekker før han i det hele tatt har begynt?. å vis du tror at det er enklere for netshop å fikse problemet med harddisken. hva med å se på linken? http://www.samsung.com/no/support/serviceP...tyMain.html#not

vis du har kvittering så er det ikke no problem. men du vil at netshop skal fikse det når det både enklere å fortere å fikse det hos samsung.

Her er det ikke snakk om en vare som jeg har ødelagt. Det er snakk om en vare som ikke fungerer rett etter å hå mottat varen. Jeg kan velge å benytte meg av angrefrist om jeg så ønsker med loven i hånden.

Og poenget med å kjøpe med Visa er at man slipper ekstra gebyrer og det er like sikkert / sikkrere en postoppkrav så lenge man handler med ordentlige webshopper. Uansett så har du ikke så veldig mye å si når du kjøper postoppkrav om du får en murstein i pakken, derimot så har du en viss trygghet med visa mot svindel.

Det har uansett ingenting med om det er enklere for Netshop eller ei å ordne harddisken, men når jeg tross alt har handlet gjennom dem så er det de som bør sørge for kundeservicen og ikke et andre ledd som på en måte er utenom netshop.

Som kunde har man rett på et nytt produkt (mener jeg ifølge forbrukerloven, husker ikke linken) om man mottar et defekt produkt ved varelevering.

Edit : Det sier seg sikkert selv at jeg ikke ønsker å motta en "refurbished" hd, noe jeg forstår man risikerer ved å levere en vare på "reparasjon". Det er derfor jeg ønsker at webshoppen skal erkjenne at varen var defekt ved levering og sørge for ny.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Et godt eksempel er at jeg bestilte nettop en Harddisk på 750Gb (samsung F1 disken) og noen minnebrikker og etter jeg mottar varene så viser det seg at Samsung Disken er DOA og jeg må benytte meg av overnevnte muligheter.

Hovedproblemet fra mitt synspunkt er at Netshop prøver gjennom websidene å dytte meg over på produsent av Varen (dette gjør også komplett) uten at man får den kundebehandlingen gjennom dem først, føler at dette på en måte er en ansvarsfraskrivelse.

Så nå venter jeg på et svar fra netshop, får jeg til svar at jeg må sende den inn til service hos samsung kommer jeg til å benytte meg av angreretten og handle hos et annet selskap.

Forresten er det noen som har greie på om porto skal være dekt ved retur av defekt vare? Mener at det skal være sånn men har ikke funnet en link i farta.

Edit : Gjorde litt endring på tittelen fra Elendig Webshop og dårlig kundeservice til gjeldende.

Om du har problemer med nettsiden deres, eller ikke liker den osv. så er det en smaksak, og noe du fint kan diskutere både med dem og på forumet. De er sikkert intressert i tilbakemeldinger om hvordan vi kunder liker design og brukervennlighet.

Når det gjelder 750GB F1 Samsung disken så hopper du jo til en konklusjon som ikke ligner noenting, Netshop kommer ikke til å henvise til samsung eller noen andre for den saks skyld. Dette er en helt ordinær retursak, og de kommer kun til å teste den og dersom den da er DOA, så sender de deg en ny.

Dette er den vanlige returfremgangen på HDD, for alle som får DOA disk, og det synes snodig at du lufter din ubegrunnede frykt med en slik emnetittel. Om du lurer på fremgangen ved en slik retur så spør du om det her, eller ringer Netshop og spør dem. Når det gjelder deres henvisning til produsentene, så er dette sikkert i sammenheng med brukerhjelp, for det er nettbutikken som tar seg av retur og garanti oppmot kunden. Det som skjer mellom produsent og nettbutikk ved en garatisak DOA o.l. blir mellom dem og produsent og ikke noe kunden behøver å bry seg om...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Ourasi : Dette gjelder når man er innlogget og velger retur ved å klikke på vare / ordre man har gjort.

Dette er nok ikke den eneste retursaken jeg har hatt med Netshop, husker at det var veldig mye skryt rundt dem til å begynne med, men har personlig aldri opplevd mer en helt nødvendig kundeservice fra dem.

Legger ved det jeg personlig får opp ved valg av retur på et produkt :

returmuligow4.jpg

w260.png

http://img253.imageshack.us/my.php?image=returmuligow4.jpg

Så, der ser du med andre ord at Netshop ønsker at du helst benytter deg av produsenten av produktet.

Når det gjelder problemene så er det dokumentert I innlegget mitt over i form av bilder, deriblandt diverse feil som får sidene til å se litt uprofft ut (dvs at designet går litt i oppløsning ved innlogging).

Jeg tok harddisken min som et eksempel, men ser at det kanskje kunnet vært mer hensiktsmessig å kun vise fram til hva som egentlig vises inne på retursidene på kontoen din, ser derimot at supportsenteret gir riktig informasjon, noe som ikke er tilfelle når man er innlogget og går via returlenken under min konto som er det normale.

Morsomt at visse lenker også er defekte : http://www.netshop.no/kundesenter/kundesenter.aspx

Under : Jeg ønsker å returnere en defekt vare

Prøv : Retur og Produsentenes eksperthjelp.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg får ikke sett bilde du har uploadet, annbefaler bildr.no ikke dette grusomme imageshack...

Når det gjelder bildet du viser og det jeg klarer å tyde, så gjelder dette reprasjon av TV-LCD-Plasma osv. Dette er tross allt noe helt annet, og Samsungs egen service på TV-LCD-Plasma er sikert så god at det til kundens fordel å kontakte dem direkte, dette gjelder selvsagt ikke samsung disker....

Slik jeg ser det har du kun en klage på webdesign og brukervennlighet på kontosidene, og da bør emnetittel reflektere dette...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Begynner å bli litt sent her så jeg får redigere bildene i morgen så de vises ordentlig.

Her er uansett det som er sakset fra bildet :

Retur av vare Trinn 1 / Trinn 2 / Trinn 3

Vi har følgende informasjon om direkte-retur. Direkteretur er raskeste og enkleste måte å få erstattet, byttet eller reparert produktet ditt. Oftest vet jo produsent/serviceverkstedet mer om produktet enn noen andre, så de vil kunne yte deg bedre og raskere service enn om produktet må sendes inn via oss. Vi anbefaler derfor at du går direkte mot leverandør om de har en slik tjeneste. Dersom du mot all formodning skulle ha problemer med denne tjenesten, kan du gå videre og registrere returen mot Netshop her. Ved direkteretur er det viktig at man legger med en kopi av kjøpskvitteringen/fakturaen om man må sende inn varen, slik at man unngår unødvendig opphold i behandlingen!

Samsung

Personlig support for sluttbrukere:

Tlf: 23 16 27 22

Samsung

Personlig support for sluttbrukere:

Tlf: 23 16 27 22

Service

Ta først kontakt med Samsung, så vil du få veiledning på hvor ditt produkt skal repareres.

Telefon: 815 56 480 - Mandag-Fredag 8-18

Verksted: Elesco Norge

Produkter: TV - LCD og Plasma (større enn 30")

Kontakt: Telefon: 815 09 990 - Man,Tir,Ons,Fre 07-17, Tor 07-19 og Lør 10-15.

Husk å ha serienummer og feilbeskrivelse klar før du tar kontakt.

Verksted: Infocare

Produkter: Dataskjermer/Monitorer med TV-Tuner

Kontakt: Telefon: 815 81 333 eller Registrere reparasjon på internett.

Husk å ha serienummer og feilbeskrivelse klar før du tar kontakt.

Lenke til kommentar

Som jeg sa, dette gjelder helt andre produkter som TV-LCD-Plasma. Samsung er jo tross allt en av verdens største på EL-produkter og har en service på disse typer produkter som ingen nettbutikk kommer i nærheten av. De har avtaler med repratører som kommer hjem til deg og tar en diagnose, er det det noe de kan fikse der og da så gjør de det, må det til verksted så tar de det med seg. Allt kostnadsfritt.

Det er klart at nettbutikkene gjør deg en tjeneste ved å henvise til Samsung dersom det gjelder slike produkter. Om du ikke har et slikt produkt, så ignorerer du dette og tar returen direkte med nettbutikken. Dette er ikke veldig vanskelig, ignorer dette, og ta returen direkte med Netshop. Det er vel for mye forlangt at webben deres skal kunne skille mellom de forskjellige Samsung produktene(?).

Bytt emnetittel til en som er mer beskrivende for saken...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Netshop sier ikke at du skal, men at de anbefaler fordi det er raskest. "Vi har følgende informasjon om direkte-retur. Direkteretur er raskeste og enkleste måte å få erstattet, byttet eller reparert produktet ditt." Dette er nytttig informasjon siden mange ikke er kalr over det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...