hansi705 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hei, cpuen min er en core 2 duo 6750 jeg har bidtyp 120 vx kjøler på den, men alikevel så er cpuen ca 50 grader idle og de 2 kjernene er rundt 40. Dette mener jeg er veldig varmt og skjønner ikke dette! har på kjølepasta og prosessoren sitter ordntlig på. Noen som har noen råd? Fikk nytt hovedkort for litt siden også og begynte å lure på om det var dette som gjorde cpuen enda varmere. Har 4 vifter i mitt midi tower (rademax eller noe) Takker for svar =) Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Faller egentlig for sin egen urimelighet: Hvordan kan kjernene ligge på 40 grader og CPU på 50? Ikke legg så mye i temps, oddsen er at de er feil uansett. Om du får problemer med at prosessor trottler bør du da se litt nærmere på saken. Lenke til kommentar
hansi705 Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Faller egentlig for sin egen urimelighet: Hvordan kan kjernene ligge på 40 grader og CPU på 50? Ikke legg så mye i temps, oddsen er at de er feil uansett. Om du får problemer med at prosessor trottler bør du da se litt nærmere på saken. OK syntes det bare var litt rart! kjernene spretter plutselig opp til 45 grader og da spretter cpu i speedfan til 58 grader! syntes dette er veldig rart. Men, hvis pcen blir for varm så skrur den vel seg av før prosessoren går føyka? Takker for svar Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 CPU skrur seg av før den dør ja. Men har du sjekket at kjøleren sitter skikkelig? De plast klipsene er noe dritt å få festet med mindre man har gjort det noen ganger. Kan også hende at du har tatt på for mye kjølepasta, man skal bare ha et tynt tynt lag. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 To kriterier før man bekymrer seg over temperaturer: 1. Er maskinen stabil? 2. Bråker maskinen? Hvis svar til begge er nei, drit i temperaturer. Ellers er det ikke krise å ha litt for mye kjølepasta, bare vrikk litt på kjøleren før du fester klipsa. Bedre med litt for mye enn litt for lite. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Trur ikkje speedfan er det beste programmet til å sjekke temps med heller. Har sjølv denne kjølaren og klokka Q6600 til 3.5GHz og ligg då på ca. 60 grader. Ver litt obs på støv mellom vifta og sjølve kjølaren, pleier å bli eit lite lag der etter nokon månadar. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Last ned CoreTemp og Real Temp, så ser du fort om det stemmer. Jeg bruker selv speedfan på Q6600 uten problemer, men sjekket da hvordan denne var kontra de to nevnte programmene først. Er igrunn mest problemer med temperaturfølerne på de nye 45nm cpuene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå