Gjest Gutt14 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hei Har et spørsmål angående forhud -Forhuden min stopper ved enden av penishode (ser ikke hele hodet uten hud) er dette normalt? Hvis ikke, hva kan jeg gjøre med det? Hilsen gutt 14 Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Det er ikke meningen at den skal være slik, huden skal helt bak hodet. Noe som kommer til å fungere for deg er å bare strekke og tøye huden mens du for eksempel tar et langt bad, anbefaler deg også å gjøre det en gang om dagen, ta litt spytt eller hva enn og bare strekk den litt og litt over hodet. Lenke til kommentar
Gjest Gutt14 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hvis jeg gjør dette hver dag, hvor lang tid kommer det til å ta før jeg kan trekke huden helt bakover? Og når jeg får fikset det, kan det komme tilbake? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Ble fikset på 3 dager for min del, og ja det kommer tilbake hvis du ikke fortsetter å tøye en stund etterpå, men til slutt går det over. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Vi er alle ulike også utenpå, til og mer "der" Du har ingen grunn til bekymring så lenge alt virker som det skal og du ikke har smerte der Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Du er bare 14. Dette er veldig normalt når man er i starten av puberteten. Dette "kommer seg" etterhvert som du fikler mer med den Er det fortsatt et problem når du nærmer deg slutten av puberteten (18-20), eller det er vondt/ubehagelig kan du gå til legen og snitte opp litt. Så lenge den fungerer fint, det ikke gjør vondt og du får vasket der når den er slapp, så er det ikke farlig Lenke til kommentar
Gjest Gutt14 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Men hva hvis jeg skal ha sex en eller annen gang før jeg er 18-20, vil dette være et problem da ? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Det vil nok "ordne seg" før dette. Uansett er det ikke et problem, så lenge det ikke er ubehagelig eller vondt for deg Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Det vil nok "ordne seg" før dette. Uansett er det ikke et problem, så lenge det ikke er ubehagelig eller vondt for deg Han kan jo teste det, bare å rykk huden nedover raskt og hardt i et halvt minutt(), er det behagelig så er det ikke noe problem, kan umulig tro det er særlig behagelig. Å strekke hud som ikke kan strekkes noe særlig mer er ikke den deiligste følelsen. Lenke til kommentar
Gjest Gutt14 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Det er ikke meningen at den skal være slik, huden skal helt bak hodet. Noe som kommer til å fungere for deg er å bare strekke og tøye huden mens du for eksempel tar et langt bad, anbefaler deg også å gjøre det en gang om dagen, ta litt spytt eller hva enn og bare strekk den litt og litt over hodet. Jeg prøvde dette igår. Jeg får fortsatt ikke huden bake hodet, men det er lettere å strekke huden bakover nå. Er dette bra? Lenke til kommentar
runerask Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Det er ikke meningen at den skal være slik, huden skal helt bak hodet. Noe som kommer til å fungere for deg er å bare strekke og tøye huden mens du for eksempel tar et langt bad, anbefaler deg også å gjøre det en gang om dagen, ta litt spytt eller hva enn og bare strekk den litt og litt over hodet. Jeg prøvde dette igår. Jeg får fortsatt ikke huden bake hodet, men det er lettere å strekke huden bakover nå. Er dette bra? Trur ikke du trenger å stresse med dette. Hvis du skal strekker på forhuden og sånt må det være fordi du liker det, og for onanien sin skyld, og ikke annet. Det er nok mange som ikke klarer å dra forhuden helt tilbake, trur ikke det er noe spessielt med deg. Hvis du plages av dette bør du heller gå til lege, eller snakke med helsesøster på skolen. Husk at selv om helsesøster er kvinne er hun utdannet til å kunne prate om dette. I utgangspunktet er det bare plager som smerte, og hvis man har problem med å holde rent der, som man eventuellt trenger å gjøre noe med. Lykke til Edit; manglet noen komma hehe Endret 30. august 2008 av runerask Lenke til kommentar
Gjest Roflmeister Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Men hva hvis jeg skal ha sex en eller annen gang før jeg er 18-20, vil dette være et problem da ? Haha, var like bekymret selv, slet med det samme også. Men sex går helt fint viss "henne" virker som den skal ^^ så lenge du ikke er veldig stor nedentil, eller hun er veldig liten nedentil så går det bra viss det blir litt pinfullt til og med da, så hjelper det med glide-midel. Så bare relax og gled deg ^^ Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 For meg så hadde jeg ingen problemer, men jeg ville fulgt Bruktbilens tips, fordi jeg tror det er litt skummelt å gå til legen. Men var det ikke en på forumet her som gjorde det hos legen? Jeg tror ihvertfl det heller ikke var noe skummel, egentlig. Han bare snakka med legen om problemet, og så fikk han en time. Og da neste gang kom han, så bedøvet de han også fikset de problemet. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg synes 3 dager var å ta litt i. Aldri hørt om noen som har fiksa det så fort så bruktbilen må være noe for seg selv For de fleste tar det fra noen uker til noen måneder, men ikke akkurat som om det er grusomt hardt arbeid. Strekk den 10 minutter et par ganger om dagen. Bruk to eller flere fingre alt etter hva du får plass til og dra huden utover til sidene. For alt i verden ikke la noen komme nært den med en kniv. Det er fullstendig unødvendig i alle tilfeller så lenge du ikke har faktiske adhesjoner mellom glans/forhud (eller er skikkelig lat). Har du lite progresjon kan du få betametasonsalve av legen, eller kanskje helsesøster, som du påfører etter at du har strukket. En ting du kan merke deg er om frenulum, strengen, er det som hindrer deg i å dra tilbake forhuden. Den er vanskeligere å forlenge, men å få det fiksa hos legen er på langt nær så risikabelt som å snitte selve forhuden (kalles frenuloplasty). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå