Zinixa Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Heysann og Hoppsann! Jeg har kjøpte meg ny pc, denne er blitt bygget av en kamerat. Så kommer problemmene når jeg skal installere xp pro. specs: Asus P5Q Pro Intel Core 2 Duo E8400 OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 OCZ StealthXStream 600 Watt Sapphire Radeon HD 4850 Og en hdd som jeg vet fungerer. Feil mld. : Installere Windows XP Professional ======================== Kan ikke kopiere filen: (Mange forskjellige filer, har prøvd flere ganger og det stopper på forskjellige plasser) * Trykk enter for å prøve på nytt. Kontroller at Windows XP-CD-ROMen er i CD-ROM- Stasjonen hvis du installerer fra CD-ROM. * Trykk ESC for å hoppe over denne filen. Advarsel! Hvis du hopper over denne filen, vil installasjonen kanskje ikke fullføres og Windows XP vil kanskje ikke fungere skikkelig * Trykk F3 for å avslutte installasjonen. ------------- Fant denne : "Problems copying files or corrupted files during installation are most often caused by defective or sub-standard hardware; in order of likelihood, either RAM, the hard drive, or the motherboard." ------------ Dette er grunnen til jeg vet at cden fungere: Med feil på ram så vil du få feil på forskjellige filer. Med feil på cd så får du feil på samme filen. ------------ Så da står jeg igjen med hovedkort og minnen da. Feil kilden burde jo være en av disse. Ser ikke for meg at jeg står igjen med så mye mer Så lurer jeg da på om noen har hatt samme problemmet eller om dere har et tips eller to som er verd og prøve? Takk! Lenke til kommentar
poco-loco Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 hei chek ram brikke Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) http://www.memtest.org Test systemet med memtest86+ 2.01 før OS installasjon. Får du noen som helst feil i de 9 testene må du inn i BIOS å øke memory voltage , slakke på timings , etc. Du kan ikke la hovedkort ha auto på memory voltage da det gir kun 1.8V (jedec spec) når produsenten av modulene f.eks sier at nominell voltage er 2.1v. Går det fremdeles ikke prøv XP installasjon med kun 2GB ram montert. Endret 29. august 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Zinixa Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Ok skal teste dette når jeg kommer hjem fra jobb. Takk for svar Lenke til kommentar
Tobbstern Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Jeg hadde samme problemet. Da var det ikke ram brikkene, men rett og slett smuss på xp platen. Rengjør den skikkelig, får du problemer så ta ut platen og vask den og "prøv igjen" etpar ganger. Jeg fikk ihvertfall installert den tilslutt. Lenke til kommentar
Zinixa Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Jeg takker og bukker for hjelpen Feil var at minnen bare fikk 1.8v satte den opp til 2.0v som den skulle stå på, og da var alt ok Fant ca 400 feil i test 5 og 7 tilsammen... Etter som jeg brukte membtesten. Takk for raske svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå